Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Metro D do Písnice se začíná projektovat, stavba začne za tři roky

  12:39aktualizováno  12:39
Nová trasa metra D má být vyprojektována v roce 2013 a město má mít také všechna povolení ke stavbě. Tak alespoň hovoří harmonogram příprav, který schválilo představenstvo Dopravního podniku. Příprava výstavby se nyní vlekla kvůli napadnutému výsledku výběrového řízení na projektanta trasy.
IIustrační foto

IIustrační foto | foto: Jiří Koťátko, MF DNES

Účastník, který byl ze soutěže vyřazen mimo jiné i proto, že nabídl nejnižší cenu, jež se zdála manažerům firmy podezřelá, svoje námitky v těchto dnech stáhl. Nic tak už nebrání tomu, aby se začalo skutečně pracovat.

"Těžiště prací na projektu bude v letech 2010 až 2012, pak bude projekt k dispozici, a pokud bude dostatek financí, může se začít stavět," konstatoval Antonín Weinert (ČSSD) z představenstva firmy.

Plánovaná Trasa

Náměstí Republiky, Hlavní nádraží, Náměstí Míru, Náměstí Bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice, Depo Písnice.

Čemu pomůže: obyvatelům Krče a dalších čtvrtí. Odlehčí metru C a umožní opravu Nuselského mostu.

Právě projekt má ukázat, zda peníze město sežene. Autor dokumentu poradí, jakým způsobem stavbu financovat, třeba zapojit soukromé peníze. Celkový odhad ceny také určí, zda se bude stavět celá nová trasa od náměstí Republiky přes náměstí Míru a Pankrác do Nových Dvorů a Písnice, nebo jen její část mezi náměstím Míru a Novými Dvory.

"Nicméně projekt se dělá na celou trasu," upřesnil Weinert.

Metro pro 82 tisíc lidí

Kdy se mají "déčkem" svézt první cestující, je těžké odhadnout. Má se však stavět méně nákladná trasa s menšími stanicemi a tunely méně pod povrchem, takže první úsek by mohl být hotov v roce 2016 či 2017.

Až se tak stane, vydechne úlevou celý jih metropole - Krč, Novodvorská, Lhotka, Písnice, Libuš a další čtvrti. Ty nyní spoléhají pouze na autobusy. Například kolem Thomayerovy nemocnice v Krči projede denně 82 tisíc cestujících v autobusech městské hromadné dopravy.

Mapa trasy pražského metra D

Nyní dva autobusy za minutu

Úsek mezi zastávkami Nemocnice Krč a Michelský les je, co se týče počtu cestujících v autobusech, vůbec nejzatíženější v celé metropoli. Vyplývá to ze studie Útvaru rozvoje města, který navrhuje magistrátu, do kterých čtvrtí by se měly zavést tramvaje či metro.

"V tomto úseku jezdí autobusové spoje v průměrném intervalu 26 sekund," píše se v materiálu. To znamená, že tu ve špičce za jednu hodinu zaburácejí motory asi 140 autobusů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Senátu Milan Štěch oznámil na tiskové konferenci termín prvního kola...
Lidé budou volit prezidenta v prvním kole 12. a 13. ledna, oznámil Štěch

První kolo prezidentských voleb se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín ve středu oznámil předseda Senátu Milan Štěch.  celý článek

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

V Národním muzeu nainstalovali restaurovaný originál sousoší Géniů. (23.8.2017)
Sousoší Géniů se vrací do Národního muzea, vystavena bude kopie i originál

Po jedenácti letech se do Národního muzea vrátilo sousoší Géniů od sochaře Antonína Poppa. Na jeho původním místě v průčelí budovy ho nahradí kopie, originál...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.