Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Městu chybí tisíce parkovacích míst

  10:32aktualizováno  10:32
Praha - Do centra hlavního města míří denně desetitisíce aut, ale míst k zaparkování je stále zoufale málo. Záchytná parkoviště P+R na okrajích metropole pojmou zhruba čtrnáct set aut, ale velká většina z nich bývá ve všední dny plně obsazena. Do veřejných podzemních garáží na Praze 1 se vejde dalších tři tisíce vozů a pro krátkodobá stání v centru je k dispozici dalších asi dva tisíce dvě stě míst, ani to však nestačí.
Dopravní odborník a pražský zastupitel Vladimír Göringer (US) tvrdí, že zřízení dalších parkovišť P+R musí být jednou z hlavních priorit vedení města, ale zatím tomu tak podle něj není. Magistrát ostře zkritizoval za špatnou koncepci jejich výstavby  "V Radotíně a v Běchovicích jsou prakticky zbytečná, ale už dávno měla být na Barrandově a na Smíchově. Pokud řidič přijíždí do Prahy po Strakonické, nemá na předměstí kde nechat své auto," dodal Göringer.

Stání na parkovištích P+R je podle něj třeba také více zvýhodnit. "Chceme prosadit, aby řidiči, kteří zde zaparkují, dostali zdarma celodenní jízdenku na městskou dopravu. Lidi bychom takto motivovali k tomu, aby nejezdili autem do centra," řekl Göringer.

Nyní řidiči platí deset korun parkovného za den a mohou si koupit zpáteční jízdenku na městskou dopravu do centra za dvacet korun.

Radní Zdeněk Kovářík (ODS) považuje Göringerovy výroky za pouhou předvolební rétoriku. "Je jasné, že opozice bude chtít nyní třískat body ze všeho. Výstavba záchytných parkovišť je pro město zásadní. Máme ale velké potíže, například s vykupováním pozemků. A co se týká příjezdu po Strakonické, je pravda, že tam záchytné parkoviště nikde není, u Anděla jsou však podzemní garáže pro veřejnost," řekl.

Na výstavbě záchytných parkovišť se podílí Ústav dopravního inženýrství. Podle jeho ředitele Ladislava Pivce pracovníci ústavu doporučují magistrátu, kde by měla stát. "Nejlepší by bylo, kdyby všechny byly u metra, ale to není technicky  možné, proto se parkoviště P+R staví také u nádraží," řekl Ladislav Pivec.

V Praze je v současné době dvanáct záchytných parkovišť, do největšího z nich na Černém Mostě se vejde tři sta aut. V polovině roku by mělo být zprovozněno další parkoviště rovněž pro tři sta aut v Modřanech.      
Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Analýza o přesunech voličů mezi stranami v letech 2013 a 2017.
Babiš a Okamura vysáli levici, od TOP 09 se přebíhalo k ODS, míní analytik

Strany si v předvolebním boji snaží přebírat voliče, výjimkou nebylo ani letošní hlasování. Analýza portálu KohoVolit.eu ukázala, že z něj profitovalo hlavně...  celý článek

Stěhování dekompresní komory do Rehabilitačního ústavu v Hostinném.
Dekompresní komoru stěhovaly do patra dva jeřáby, váží devět tun

Výkonný pomocník pro léčbu pacientů dorazil dopoledne do Rehabilitačního ústavu v Hostinném na Trutnovsku. Dva jeřáby usadily do pracoviště v zadním traktu...  celý článek

Mimořádný sjezd německé SPD. Poslední kancléř strany Gerhard Schröder. (25.6....
Zeman ocení další velká jména, na Hradě vyznamená Schrödera a Lopraise

Prezident Miloš Zeman hodlá podle MF DNES při příležitosti státního svátku 28. října na Hradě vyznamenat bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.