Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zlínská Barumka začíná městskou erzetou. Odkud ji nejlépe sledovat?

  10:38aktualizováno  10:38
Městskou rychlostní zkouškou začíná ve Zlíně večer Barum Czech Rally. Okruh měří tři kilometry a jezdci ho projedou třikrát. První vyrazí na trať po deváté hodině večer, tedy už za tmy. Míst, odkud se dá závod dobře sledovat, je několik.

Při rychlostní zkoušce v baťovském areálu, která patří k hlavním atrakcím Barum Czech Rally Zlín, se mohou diváci i letos těšit na Jana Kopeckého ve Škodě Fabii. | foto: Škoda Auto

Pořadatelé už ve čtvrtek téměř kompletně připravili trať tříkilometrového městského okruhu Barum Czech Rally Zlín, který povede přes baťovský areál, Gahurovu ulici a po nábřeží řeky Dřevnice.

Na cesty umístili stovky metrů oplocení i plastových svodidel naplněných vodou. Dnes dodělají poslední věci, případně opraví to, co vandalové v noci poničili, a před šestou večer centrum města uzavřou. Objíždět ho budou muset auta, autobusy i vozy městské hromadné dopravy.

MF DNES přináší tipy na pět míst, kde si lze noční závody vychutnat nejlépe.

1.Start a přejezd přes koleje

Nejprve na trať vyrazí veterány, první soutěžní jezdec odstartuje ve 21:15 hodin. Organizátoři očekávají obrovský divácký zájem. Kolem trati se bude tísnit kolem 30 tisíc fanoušků.

Mapa městské rychlostní zkoušky na Barum Czech Rally Zlín.

Mapa městské rychlostní zkoušky na Barum Czech Rally Zlín.

Závodníci odstartují ve Vodní ulici, která je zajímavá i z jiného důvodu. Při dalších průjezdech tady auta absolvují dvě pravoúhlé zatáčky za sebou a projedou přes koleje.

Mezi tratí a řekou je z bezpečnostních důvodů zákaz vstupu, ale míst ke sledování dramatických okamžiků, při nichž piloti prudce brzdí a vzápětí zrychlují, je tady i tak dost. Dalším plusem je, že opodál je cíl městského testu.

2.Průjezd továrním areálem

Lahůdka pro fajnšmekry: auta se po kostkové cestě dostanou do baťovského areálu a prokličkují mezi velkými cihlovými budovami. Minou také zlínský mrakodrap, kde se však diváci budou muset spokojit s místem o něco více vzdáleným od tratě než loni.

"Některé divácké zóny jsme z bezpečnostních důvodů posunuli pro případ, že by zapršelo a auta měla delší brzdnou dráhu," řekl vedoucí městské rychlostní zkoušky Petr Juřík. "Byli bychom přesto raději, kdyby nepršelo," dodal.

Pokud tady budou chtít příznivci rally získat dobré místo, měli by si vzít v pátek v práci volno. Odpoledne už zde bude velmi pravděpodobně plno.

3.Autobusové nádraží

Další vyhlášené a mimořádně atraktivní místo. Při žádné jiné rally v Česku auta neprojíždějí centrem města, navíc potmě.

"A autobusové nádraží je opravdová perlička," nepochybuje Juřík.

Auta vyjedou z továrního areálu na nádraží a zakrouží kolem nástupišť. Čeká je několik obtížných zatáček a "vracáků". Někteří jezdci tudy projíždějí se zataženou ruční brzdou, o smyky není nouze. Na výjezdu z nádraží je retardér - další opatření kvůli bezpečnosti.

"Retardéry jezdce zpomalí," připomněl ředitel Barum Czech Rally Zlín Miloslav Regner.

4.Nadjezd

Pokud si budou diváci hledat své místo v baťovském areálu už během dne, na nadjezdu se objeví určitě už brzy ráno. Zpravidla to bývá po páté hodině. Přinesou si stoličky, občerstvení, knížky, rádio. A klidně čekají celý den, v parnu i v dešti. Často si dokonce své místo ohraničí páskou. Vědí proč: mají odsud skvělý přehled.

"Dění na autobusovém nádraží máte jako na dlani a současně auta projedou kolem vás po nadjezdu," přiblížil fanoušek Petr Šimůnek ze Zlína, který odsud městský okruh sleduje pravidelně.

5.Kruhový objezd na Čepkově

Z nadjezdu jezdci odbočí k benzince a vrátí se k řece Dřevnici, pak zamíří ke kruhovému objezdu na Čepkově. Divácky to je přitažlivé, neboť jde o technickou pasáž, kde se ukáže, kdo co umí. Jezdci objezd projedou vysokou rychlostí, odsud se vydají na nábřeží k cíli.

Městský okruh, který měří tři kilometry, absolvují třikrát. Pořadatelé očekávají velký divácký zájem.

"Za jakéhokoliv počasí přijde 30 tisíc lidí, kteří vytvoří jezdcům bouřlivou atmosféru. Bude to tady jako na stadionu," odhaduje Juřík.

Městská rychlostní zkouška

Auta od 17:45 hodin neprojedou po Gahurově ulici, uzavře se autobusové i vlakové nádraží. Objížďka povede přes Prštné nebo Vršavu.

Na trať nejprve vyrazí v 18:30 historická vozidla. První jezdec, přičemž se pojede od konce startovní listiny, se na trati objeví ve 21:15 hodin. Centrum Zlína se opět otevře před půlnocí.

Městský okruh je zdarma, jednorázová vstupenka na další rychlostní zkoušky stojí 80 korun. Lístek na celý závod, jenž umožňuje i vstup do servisních zón, vyjde na 220 korun.

Autor:


Témata: Zlín, Zlínský kraj




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.