Rychlodráha do Ruzyně má mít devět stanic a dopravní odborníci počítají s jejím zapojením do Pražské integrované dopravy. Pak by zde platily stejné jízdenky jako třeba v metru a tramvajích. Později by rychlodráha měla být prodloužena až do Kladna.
Podle náměstka primátora Martina Hejla nemohou dohady kolem rychlodráhy ohrozit modernizaci ostatních pražských železničních tratí. "Dráhy si to zkoordinují tak, aby si obě stavby nepřekážely," dodal náměstek Hejl.
Zakončení rychlodráhy na Masarykově nádraží totiž není dosud jisté. Podle některých studií by tato moderní trať měla vést na hlavní nádraží. Zastánci této verze to zdůvodňují tím, že lidé zde mohou na rozdíl od "Masaryčky" přestoupit na dálkové mezistátní expresy.
Proti rychlodráze na letiště protestuje již mnoho let městská část Praha 6. "My už jsme ministerstvu životního prostředí dali najevo, že rychlodráhu nechceme, stále trváme na tom, aby na letiště jezdilo přes Dejvice a Petřiny metro," tvrdí radní Jan Winkler.
Zároveň zpochybnil údaje, podle kterých by metro bylo dražší než rychlodráha. "Máme svoje výpočty a ty jsou jasné - jak metro, tak rychlodráha by byly zhruba stejně drahé," dodal.
Rychlodráha by měla stát kolem jedenácti miliard korun, ale kdy se začne stavět, není dosud jisté.