Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Město spoléhá na apatii policie

  20:42aktualizováno  20:42
Praha - Centrum města sice na počátku nového roku kvůli novým dopravním zákonům nezkolabuje, ale policie bude mlčky přihlížet porušování silničních pravidel. Tak si to po včerejším jednání představují radní města. Střed metropole doposud chránily dvě zóny, do kterých neměla přístup těžká nákladní auta, a odbory dopravy vydávaly pro zásobování a potřebnou obsluhu města výjimky. Nový zákon však výjimky nepřipouští, ale bez nich hrozí, že se zásobování, ale například i odvoz odpadků, zhroutí.

"Říkám to nerad, protože fungování zón je pro město důležité, ale musím přiznat, že do doby účinnosti vyhlášky nebude policie postihovat porušování značek, které tyto zóny vymezují. Ty sice nerušíme, budou nadále umístěny na hranicích zón, ale policie bude jejich porušování přehlížet," uvedl náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl.

Ředitel pražské dopravní policie Zdeněk Bezouška sice nebyl včera odpoledne k zastižení, ale již před několika dny konstatoval, že policie nemůže být k jakémukoli nedodržování dopravních značek tolerantní. "Buď bude zóna ortodoxně platit, nebo se může změnit dopravní režim v centru," řekl Bezouška.

Primátorův náměstek však konstatoval, že se město obávalo negativní reakce i případných žalob za ušlý zisk, pokud by podnikatelé neměli žádnou možnost své provozovny zásobovat. "Urychleně chceme zpracovat novou vyhlášku, která by umožňovala udělovat jmenovité souhlasy ke vjezdu do zóny. Na to máme jako vlastníci komunikací právo," míní Hejl, který odhaduje, že zpracování a schválení vyhlášky potrvá nejméně měsíc. "Snad bude k prvnímu únoru vše v pořádku," domnívá se.

Radní se také dohodli na tom, že město bude současně usilovat o novelu příslušného silničního zákona. "Bude to asi jeden z prvních případů, kdy Praha využije pravomoci nových krajů, k nimž patří i zákonodárná iniciativa," řekl Hejl.

Ještě počátkem prosince však dopravní odborníci zvažovali, že doplní všechny omezující značky podtabulkami, které by vjezd některým autům umožnily, což by ale bylo finančně a technicky náročné. Druhou možností bylo úplné zrušení zón se všemi negativními důsledky, kdy by do centra mohly vjet bez omezení i těžké kamiony.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš na tiskové konferenci hnutí ANO k výsledkům voleb do Poslanecké...
Budeme jednat se všemi, kteří se dostali do Sněmovny, řekl Babiš

Jasné vítězství v letošních volbách do Poslanecké sněmovny slaví hnutí ANO, které dostalo hlasy od zhruba jednoho a půl milionu voličů. „Jsme nadšeni a strašně...  celý článek

Milan Brázdil (ANO 2011).
Místní špičky ANO ve volbách nechtěly „sběrače kroužků“, opět je přeskočil

Titul volební skokan by si mohl dát před jméno kandidát ANO z Olomouckého kraje Milan Brázdil. Už ve třetích volbách posbíral v kraji od voličů nejvíc kroužků....  celý článek

Předseda ČSSD Lubomír Zaorálek odpovídá na dotazy novinářů před Lidovým domem v...
Mění se doba a bude se muset změnit i ČSSD, řekl k neúspěchu Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek věří, že příčina jejich neúspěchu je v nedostatečné komunikaci s lidmi. Domníval se, že politiku je možné dělat v pracovně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.