Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Město spoléhá na apatii policie

  20:42aktualizováno  20:42
Praha - Centrum města sice na počátku nového roku kvůli novým dopravním zákonům nezkolabuje, ale policie bude mlčky přihlížet porušování silničních pravidel. Tak si to po včerejším jednání představují radní města. Střed metropole doposud chránily dvě zóny, do kterých neměla přístup těžká nákladní auta, a odbory dopravy vydávaly pro zásobování a potřebnou obsluhu města výjimky. Nový zákon však výjimky nepřipouští, ale bez nich hrozí, že se zásobování, ale například i odvoz odpadků, zhroutí.

"Říkám to nerad, protože fungování zón je pro město důležité, ale musím přiznat, že do doby účinnosti vyhlášky nebude policie postihovat porušování značek, které tyto zóny vymezují. Ty sice nerušíme, budou nadále umístěny na hranicích zón, ale policie bude jejich porušování přehlížet," uvedl náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl.

Ředitel pražské dopravní policie Zdeněk Bezouška sice nebyl včera odpoledne k zastižení, ale již před několika dny konstatoval, že policie nemůže být k jakémukoli nedodržování dopravních značek tolerantní. "Buď bude zóna ortodoxně platit, nebo se může změnit dopravní režim v centru," řekl Bezouška.

Primátorův náměstek však konstatoval, že se město obávalo negativní reakce i případných žalob za ušlý zisk, pokud by podnikatelé neměli žádnou možnost své provozovny zásobovat. "Urychleně chceme zpracovat novou vyhlášku, která by umožňovala udělovat jmenovité souhlasy ke vjezdu do zóny. Na to máme jako vlastníci komunikací právo," míní Hejl, který odhaduje, že zpracování a schválení vyhlášky potrvá nejméně měsíc. "Snad bude k prvnímu únoru vše v pořádku," domnívá se.

Radní se také dohodli na tom, že město bude současně usilovat o novelu příslušného silničního zákona. "Bude to asi jeden z prvních případů, kdy Praha využije pravomoci nových krajů, k nimž patří i zákonodárná iniciativa," řekl Hejl.

Ještě počátkem prosince však dopravní odborníci zvažovali, že doplní všechny omezující značky podtabulkami, které by vjezd některým autům umožnily, což by ale bylo finančně a technicky náročné. Druhou možností bylo úplné zrušení zón se všemi negativními důsledky, kdy by do centra mohly vjet bez omezení i těžké kamiony.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chřipka (ilustrační foto)
Neschopenek přibylo. Nejvíc marodů na pochůzkách kontrola načapala v Praze

Pražané stůňou v průměru o několik dní kratší dobu než lidé v jiných regionech. O to častěji se ale proviní tím, že tráví čas na neschopence venku místo na...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
Zastupuje zbrojaře, teď chce Hynek kandidovat na prezidenta

Jiří Hynek, šéf Asociace zbrojního průmyslu, která sdružuje zbrojařské firmy, by měl podle nové politické strany Realisté kandidovat na prezidenta. „Chtěl bych...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.