Představitelé společností, kteří jsou za stavbu odpovědni, však namítají, že stavbaři pracují v mimořádně těžkých podmínkách, a práce se proto urychlit nedají.
Generální ředitel Inženýringu dopravních staveb Bohumil Kvasnička tvrdí, že komunikace jsou opraveny kvalitně. "Podívejte se, tady to bylo v dezolátním stavu, koleje se propadaly do písku, vodovod byl v některých místech starý i sto let. Potřebovali jsme vyměnit plynové potrubí a také elektrické a telefonní kabely, zkrátka kompletní inženýrské sítě," řekl.
Majitel restaurace Cantina Jan Mestek si stěžoval na špatně opravené chodníky. Vadí mu, že byly zvýšeny, a dostaly se u některých domů nad přízemní podlahy. Kvasnička oponuje: "Problém je v tom, že úroveň přízemí je v různých domech různá, a je strašně těžké opravit chodník tak, aby byl všude nad úrovní přízemí. Vždy jsme se však snažili se dohodnout s majiteli domů na co nejlepším sklonu dlažby, někde jsme doprostřed chodníků přidali navíc i odtokové kanálky. Takže by do domů při dešti nemělo natéct," tvrdí Kvasnička.
Poněkud zašle však vypadá dlažba ve vozovce. Ředitel Kvasnička připustil, že by si dokázal představit kvalitnější moderní kostky. "Museli jsem se však řídit pokyny památkářů, a ti chtěli, abychom sem vrátili původní dláždění, možná staré sto let," dodal.
Generální ředitel Dopravních podniků Milan Houfek je rovněž s kvalitou opravy spokojen. "Kdysi jsme to tady museli každý rok tak na čtrnáct dní zavřít. Až se opraví celá Karmelitská, tak si myslím, že mnoho let tady budeme jezdit bez výluk."
Zároveň se představitelé Dopravního podniku rovněž snaží vyvrátit kritiku za prodlužování prací, v jehož důsledku bude ulice neprůjezdná skoro osm měsíců.
"Musíme počítat i s mimořádným zdržením. Nedávno jsme museli uvolnit prostor archeologům, kteří tady našli mimo jiné i staré vodovodní potrubí z dob Valdštejna. Ale opakuji, oprava první části Karmelitské se povedla," dodal.