Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Město se hájí: Oprava ulice se povedla

  9:25aktualizováno  9:25
Malá Strana - Oprava Karmelitské ulice na Malé Straně je mnoha lidem trnem v oku. Zdá se jim, že se tady pracuje pomalu, práší se a stavební stroje hlučí od rána do noci. Tamějším podnikatelům vadí, že přicházejí o zákazníky, a tedy o peníze. Na podzim minulého roku byla opravena pouze část ulice od Újezda po křižovatku Helichova. Nyní až do konce června budou stavbaři pracovat na zbývajícím úseku k Malostranskému náměstí. Do této doby zde také nebudou jezdit tramvaje.

Představitelé společností, kteří jsou za stavbu odpovědni, však namítají, že stavbaři pracují v mimořádně těžkých podmínkách, a práce se proto urychlit nedají.

Generální ředitel Inženýringu dopravních staveb Bohumil Kvasnička tvrdí, že komunikace jsou opraveny kvalitně. "Podívejte se, tady to bylo v dezolátním stavu, koleje se propadaly do písku, vodovod byl v některých místech starý i sto let. Potřebovali jsme vyměnit plynové potrubí a také elektrické a telefonní kabely, zkrátka kompletní inženýrské sítě," řekl.

Majitel restaurace Cantina Jan Mestek si stěžoval na špatně opravené chodníky. Vadí mu, že byly zvýšeny, a dostaly se u některých domů nad přízemní podlahy. Kvasnička oponuje: "Problém je v tom, že úroveň přízemí je v různých domech různá, a je strašně těžké opravit chodník tak, aby byl všude nad úrovní přízemí. Vždy jsme se však snažili se dohodnout s majiteli domů na co nejlepším sklonu dlažby, někde jsme doprostřed chodníků přidali navíc i odtokové kanálky. Takže by do domů při dešti nemělo natéct," tvrdí Kvasnička.

Poněkud zašle však vypadá dlažba ve vozovce. Ředitel Kvasnička připustil, že by si dokázal představit kvalitnější moderní kostky. "Museli jsem se však řídit pokyny památkářů, a ti chtěli, abychom sem vrátili původní dláždění, možná staré sto let," dodal.

Generální ředitel Dopravních podniků Milan Houfek je rovněž s kvalitou opravy spokojen. "Kdysi jsme to tady museli každý rok tak na čtrnáct dní zavřít. Až se opraví celá Karmelitská, tak si myslím, že mnoho let tady budeme jezdit bez výluk."

Zároveň se představitelé Dopravního podniku rovněž snaží vyvrátit kritiku za prodlužování prací, v jehož důsledku bude ulice neprůjezdná skoro osm měsíců.

"Musíme počítat i s mimořádným zdržením. Nedávno jsme museli uvolnit prostor archeologům, kteří tady našli mimo jiné i staré vodovodní potrubí z dob Valdštejna. Ale opakuji, oprava první části Karmelitské se povedla," dodal.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.