Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Město se hájí: Oprava ulice se povedla

  9:25aktualizováno  9:25
Malá Strana - Oprava Karmelitské ulice na Malé Straně je mnoha lidem trnem v oku. Zdá se jim, že se tady pracuje pomalu, práší se a stavební stroje hlučí od rána do noci. Tamějším podnikatelům vadí, že přicházejí o zákazníky, a tedy o peníze. Na podzim minulého roku byla opravena pouze část ulice od Újezda po křižovatku Helichova. Nyní až do konce června budou stavbaři pracovat na zbývajícím úseku k Malostranskému náměstí. Do této doby zde také nebudou jezdit tramvaje.

Představitelé společností, kteří jsou za stavbu odpovědni, však namítají, že stavbaři pracují v mimořádně těžkých podmínkách, a práce se proto urychlit nedají.

Generální ředitel Inženýringu dopravních staveb Bohumil Kvasnička tvrdí, že komunikace jsou opraveny kvalitně. "Podívejte se, tady to bylo v dezolátním stavu, koleje se propadaly do písku, vodovod byl v některých místech starý i sto let. Potřebovali jsme vyměnit plynové potrubí a také elektrické a telefonní kabely, zkrátka kompletní inženýrské sítě," řekl.

Majitel restaurace Cantina Jan Mestek si stěžoval na špatně opravené chodníky. Vadí mu, že byly zvýšeny, a dostaly se u některých domů nad přízemní podlahy. Kvasnička oponuje: "Problém je v tom, že úroveň přízemí je v různých domech různá, a je strašně těžké opravit chodník tak, aby byl všude nad úrovní přízemí. Vždy jsme se však snažili se dohodnout s majiteli domů na co nejlepším sklonu dlažby, někde jsme doprostřed chodníků přidali navíc i odtokové kanálky. Takže by do domů při dešti nemělo natéct," tvrdí Kvasnička.

Poněkud zašle však vypadá dlažba ve vozovce. Ředitel Kvasnička připustil, že by si dokázal představit kvalitnější moderní kostky. "Museli jsem se však řídit pokyny památkářů, a ti chtěli, abychom sem vrátili původní dláždění, možná staré sto let," dodal.

Generální ředitel Dopravních podniků Milan Houfek je rovněž s kvalitou opravy spokojen. "Kdysi jsme to tady museli každý rok tak na čtrnáct dní zavřít. Až se opraví celá Karmelitská, tak si myslím, že mnoho let tady budeme jezdit bez výluk."

Zároveň se představitelé Dopravního podniku rovněž snaží vyvrátit kritiku za prodlužování prací, v jehož důsledku bude ulice neprůjezdná skoro osm měsíců.

"Musíme počítat i s mimořádným zdržením. Nedávno jsme museli uvolnit prostor archeologům, kteří tady našli mimo jiné i staré vodovodní potrubí z dob Valdštejna. Ale opakuji, oprava první části Karmelitské se povedla," dodal.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.