Město odstraní desítky billboardů

Praha - Pražský magistrát nechal během posledních dvanácti měsíců odstranit z ulic metropole asi tři sta nepovolených reklamních poutačů, a to nejčastěji billboardů. V současné době vede správní řízení o odstranění dalších šedesáti reklam, které byly umístěny neoprávněně.
"Hlavní problémy s nelegálními reklamními plochami se ale již podařilo vyřešit. V roce 2000 jsme například ukončili smlouvu se společností Rencar, která neplnila své povinnosti," tvrdí Miloš Máša, pražský radní, který odpovídá za oblast správy městského majetku, kam spadá i využívání veřejných ploch pro reklamy.

Magistrát zároveň vypracoval Zásady umisťování reklamních zařízení na nemovitém majetku a stanovil podmínky pro umístění reklamy na budovách ve správě či vlastnictví města.

Uzavřel například i smlouvu se čtyřmi firmami na reklamu o ploše devět až dvacet metrů čtverečních a s dalšími pěti společnostmi, které mohou nabízet reklamu s plochou nad dvacet metrů čtverečních.

"Na každém reklamním panelu musí být identifikační štítek s obchodním jménem firmy a pořadovým číslem panelu," upozornil radní Máša.

Město pronajímá tři typy billboardů. Jeden stojí na rok šestnáct až čtyřiadvacet tisíc korun.
, ,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video