Dokumentuje to příklad z minulého týdne: magistrátní odbor dopravy povolil filmařům, aby na celé šíři cyklistické trasy na vltavské náplavce natáčeli až do konce května akční film. "Brali jsme v potaz celou pražskou veřejnost. Film nabízí nové pracovní příležitosti, a město navíc získalo půl milionu do své pokladny," hájí zablokování trasy šéf odboru Jan Heroudek.
Cyklisté jsou rozčileni, a myslí si že je vedení města dlouhodobě obelhává: "Roku 1993 se městská rada usnesla, že do roku 2001 bude v Praze vybudovaná síť stezek a jízdních pruhů, ale nakonec se neudálo prakticky vůbec nic," říká Petr Štěpánek, vedoucí organizace Oživení, která se zabývá výstavbou stezek podél pražských vodních toků.
Stezky pro kola |
- Od víkendu funguje další část stezky Botič. Úsek v ulici Na Slupi spojuje park Folimanka s Výtoní. Stezku vybudovalo sdružení Oživení. - Naopak vltavská náplavka je pro kola na čtvrt roku uzavřená. Bude se tu natáčet akční film, kulisy rostou pod Palackého mostem. |
Letos i loni bylo v pražském rozpočtu na cyklostezky asi 10,7 milionu korun. I když kilometr stezky stojí přibližně jen dva miliony, město delší úseky nebuduje. "Peníze musíme využít pro výkupy a scelování pozemků," upozorňuje náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl.
"Problém vidím jinde," namítá Bursík. "Hejl stále považuje cyklistiku za legraci a ani nikdo z dalších odpovědných úředníků se v Praze kvůli stezkám nepřetrhne."