Megakampaň jako bič na majitele psů

  • 4
Černý Most - Provokativními plakáty obřích rozměrů, na nichž má být vidět holá zadní část lidského těla, chce radnice čtrnácté městské části vyburcovat majitele psů, aby uklízeli psí výkaly na ulicích a travnatých plochách. Čtyři megaboardy budou od září umístěny v blízkosti parku mezi Černým Mostem I a II, pátý bude stát u travnaté plochy na Lehovci. Kampaň má doplnit padesát odpadkových košů se sáčky a rukavicemi.

"Důležité je to, že megaboardy budou působit spolu se speciálními koši. Počítáme i s tím, že kampaň bude provokovat. Měla by vyvolat diskusi mezi občany a třeba i tlak na takzvané pejskaře ze strany těch, kteří jsou psími výkaly obtěžováni," tvrdí starosta Miroslav Froněk.

Prezident Rady pro reklamu Juraj Podkonický však o hlubším efektu zamýšlených megaboardů pochybuje. "Proč ne, třeba to svůj účel splní, ale já osobně bych volil billboardy, zato s vyšším pokrytím," řekl Podkonický.

Na to, aby plakáty rozpoutaly širší diskusi, je podle něj potřeba celoměstská kampaň, ne jen ojedinělá akce jedné městské části. "Takovou debatu vyprovokovala třeba v letech 1995 nebo 1996 reklama firmy Saatchi&Saatchi, to ale rozhodně nebylo pět megaboardů. Takhle to na mne působí jako spíše zbožné přání, anebo výkřik, aby se neřeklo, že se s tím problémem neudělalo vůbec nic," dodává.

Myšlenka velkoformátové reklamy nemá jednoznačnou podporu ani v radě, která s tímto záměrem minulý týden souhlasila. Radní Miroslav Dvořák by předpokládaných tři sta tisíc korun, jež reklama spolu s koši bude stát, využil jinak.

"Třeba na nákup jízdních kol pro strážníky, kteří by měli být více vidět, více kárat a více kontrolovat. Účinné by mohly být i vysavače psích exkrementů. Neříkám ale, že takhle to jsou vyhozené peníze," uvedl Dvořák. Při hlasování se svůj hlas rozhodl zdržet.

Jak bude megaboard vypadat, zatím radnice nechce zveřejnit. "Nebudeme ho dávat k dispozici, na starosti to má místostarostka Nováková, teď má ale dovolenou," řekl zástupce starosty Miroslav Skala.

On sám, ač v radě hlasoval pro kampaň, plakát zatím neviděl. "Prý tam má být zadek. Chceme trochu provokovat, ale pevně věřím tomu, že to bude vkusné," dodal Skala.

Na nápad vyřešit problém psích exkrementů přivedla radnici samotná reklamní agentura, jež nabídla své služby místostarostce Jiřině Novákové. "Je to problém, který nás spálí, a tak nám nápad s vyzývavou kampaní zaujal. Výběrové řízení jsme nevypisovali, zákon nám to v těchto případech neukládá," tvrdí starosta Froněk.

Jednatele firmy Global Entertainment a Media s.r.o., jež kampaň pro radnici čtrnácté městské části provede, se redakci nepodařilo zastihnout, místostarostka Nováková je až do konce týdne na dovolené.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video