Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mediální rada zamítla stížnost na Dostála

  14:32aktualizováno  14:32
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zamítla stížnost společnosti CET 21 na ministra kultury Pavla Dostála. Vlastník licence televize Nova ho vinil z neoprávněného zasahování do vysílání. Mediální rada zároveň prodloužila vysílací licenci rádia Faktor na dalších osm let.

"Stížnost byla zamítnuta. Další body programu budeme projednávat v rámci odpolední části zasedání," uvedl mluvčí rady Pavel Barák.

Televize Nova, potažmo držitel licence společnosti CET 21, zatím odmítla rozhodnutí komentovat, protože nemá k dispozici oficiální verdikt.

"Obecně televize rozhodnutí rady jako závazného orgánu respektuje a zároveň je vždy podrobuje analýzám," uvedl mluvčí televize Petr Kostka.

Odmítnutí stížnosti Novy na ministra kultury nechtěla zatím komentovat ani Dostálova mluvčí Kateřina Besserová. "Ministerstvo se se závěrem rady také zatím neseznámilo," uvedla.

Nova se v žádosti o ochranu před zásahy třetích osob do vysílání odvolávala na právo na svobodné a nezávislé vysílání. To médiím garantuje legislativa. Do obsahu programů lze zasahovat pouze na základě zákona a v jeho mezích, uvádí mediální zákon.

Ministr Novu v rámci svých stížností, které zaslal radě, opakovaně kritizoval za odvysílání neobjektivních informací. - více

Reportáže se týkaly právě Dostálova ministerstva. Rada v souvislosti s tím CET 21 na minulém zasedání upozornila, že porušila zákon, když nerespektovala ministrovo zákonné právo na odvysílání odpovědi.
 
Vůči této interpretaci mediálního zákona se poté Nova ohradila ve svém pořadu Střepiny, kde se k problému ve prospěch komerční televize vyjadřovali i šéfredaktoři dalších médií. Také reportáží ve Střepinách by se rada měla dnes zabývat.

V rámci dalších bodů radu čeká projednávání podnětu bývalé servisní firmy Novy, společnosti ČNTS, a její mateřské firmy CME, k zahájení správního řízení s Novou kvůli odvysílání neúplných a zkreslujících informací v Televizních novinách.

Rada by se měla zabývat ještě například stížností Sdružení průvodců na reportáž v České televizi, podezřením sociologa Jaromíra Volka na podprahové sdělení ve vysílání ČT2 a reklamním spotem na nábytek Jena odvysílaným v rádiích.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aktuálně zateplovaný dům v Okružní ulici ve Žďáře nad Sázavou o labutě nepřišel.
Labutě na domě v sídlišti Stalingrad zůstanou, jinde je skryl polystyren

Nejstarší sídliště ve Žďáře nad Sázavou, kterému i přes pokusy o přejmenování nikdo neřekne jinak než Stalingrad, v minulosti kvůli zateplování přišlo o kus...  celý článek

Bývalá rumunská tenisová hvězda Ilie Nastase ještě předtím, než byl vyveden z...
Kontroverzní Nastase může být českým konzulem, Zaorálek jej pozval do Prahy

Ministerstvo zahraničí zvažuje, že jmenuje bývalého tenistu Ilie Nastaseho honorárním konzulem ČR v Rumunsku. Ministr Lubomír Zaorálek se s ním kvůli tomu...  celý článek

Vyhlášený havlíčkobrodský klub Vagon musel před dvanácti lety ustoupit nově...
Ve Vagonu začala sláva mnoha kapel. Dnes na místě klubu jezdí autobusy

Před dvanácti lety musel ustoupit novému autobusovému nádraží kultovní havlíčkobrodský klub Vagon. Zlatou éru zažil v letech 1999 až 2005. Začínala tam celá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.