Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mediální agentury si budou muset vybrat mezi státem a stranou

  10:28aktualizováno  10:28
Mediální agentury, které se podílejí na předvolební kampani, nebudou moci získat státní zakázku. Na nových pravidlech se dohodli zástupci Úřadu vlády s představiteli Asociace komunikačních agentur. Dosud se nedá odlišit, jestli agentury nepracují pro politiky výhodně na úkor státu.

Předvolební billboard ČSSD v Praze. (13. května 2010) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

"Bylo by dobře, aby nedocházelo k souběhu toho, kdy mediální agentura pracuje současně pro stát i pro nějakou politickou stranu. Žádná podezření z minulosti se sice neprokázala, ale uznáváme, že je to riskantní," řekl Hospodářským novinám ředitel asociace Jiří Janoušek.

O nových pravidlech by v lednu měli jednat ekonomičtí ministři a podle deníku by se poprvé mohla promítnout do chystaného tendru na propagaci evropských fondů. Soutěž za 250 milionů korun chystá ministerstvo pro místní rozvoj. Do zadání už dá podmínku, že vítěz nesmí být spojen s politikou.

Ministerstvo ale informaci odmítá komentovat. "Tento materiál nyní prochází standardní přípravou na MMR ČR a ještě není připraven ke zveřejnění," uvedl Jan Dvořák z tiskového odboru.

Zatím není jasné, jak přesně bude podmínka pro mediální agentury stanovena a jak daleko do minulosti bude sahat. "Předběžně jsme ale hovořili o tom, že by tam měl být odstup zdaňovacího období," naznačil Janoušek.

Sleva pro ČSSD

Pokud agentura v jednom roce pracuje pro stát i politickou stranu, z výročních zpráv se nedá odlišit, jak velké měla zisky na jednotlivých zakázkách. Zda tedy pro politiky nepracovala výhodně na úkor státu, míní deník.

Premiér Petr Nečas se pro omezení mediálních agentur vyslovil už na podzim. Podle novin ale spíše než k úsporám premiérův plán mířil k tomu, aby na státní zakázky nedosáhla mediální agentura Médea, která loni na jaře pomohla ČSSD se sněmovní kampaní. Ta sociálním demokratům údajně darovala až devadesátiprocentní slevu na billboardy a inzeráty.

Podivně vysoká sleva vyšla najevo ve chvíli, kdy ČSSD vysvětlovala, jak pořídila celou kampaň levněji než konkurenční ODS, i když byla o polovinu větší.

Pro politické strany běžně pracují i další agentury. Pro občanské demokraty agentura OMD, pro sociální demokraty po odchodu bývalého volebního manažera Jaroslava Tvrdíka agentura MediaAge.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Natáčí se na 4K kamery RED, nastavení ostření a expozice má na starosti obsluha...
České volby v zahraničních televizích: Japonci sledují Okamuru, Němci ČSSD

Výsledky sněmovních voleb budou ve štábech českých politických stran sledovat zástupci médií z celého světa. Vyplývá to z informací mluvčích jednotlivých...  celý článek

Bývalý prezident Václav Klaus a jeho manželka Livia Klausová odvolili na Praze 8
Klaus volil svého syna Václava. Poprvé v životě dal preferenční hlas

Bývalý prezident Václav Klaus svoji volbu vůbec netajil. „Prvně v životě jsem dal preferenční hlas. Tentokrát nám to usnadnil náš syn,“ řekl v pátek, když i se...  celý článek

Jihlava
100 POHLEDŮ: Baráčky v Jihlavě jak lepidlem k sobě přilepené

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.