Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Média, sranda a mrtvé děti

  8:57aktualizováno  8:57
Osmadvacátého února měla Česká televize jako jednu z hlavních událostí dne zprávu o novém tureckém filmu Vlčí doupě. Je to takový obrácený Rambo, pouze "ti hodní" nejsou bílí, ale hnědí, zatímco "ti zlí" nejsou žlutí či hnědí, jak bývá zvykem, ale bílí.
Rubrika glos Jiřího X. Doležala

Rubrika glos Jiřího X. Doležala. Konopná oprátka JXD. | foto: David VotrubaiDNES.cz

Zato děj a zápletka jsou internacionálně schwarzeblbé, jak je u podobných filmů bez ohledu na politickou korektnost pigmentace pokožky hlavního kladného hrdiny zvykem.

Tím, že je Rambo obrácený, prý může vzbudit Evropě a Americe nepřátelské vášně, což alespoň v Německu vedlo ke stažení filmu z několika kin. Čímž Německo potvrdilo svou tradiční skálopevnou úctu k demokratické hodnotě svobody slova, které se nelíbí vládě. Bizarní je, že i slova tak pokleslého, jako je slovo z tureckého thrilleru.

Člověk by skoro šel demonstrovat s muslimy, co si to jako Evropa dovoluje s karikaturama jejich proroka, když jejich Ramba zakazujou. Ale jenom s dospělými muslimy. Stejný den však v Karáčí pět tisíc dětí "spontánně" demonstrovalo proti karikaturám.

Akci zorganizovala největší pákistánská islámská fundamentalistická strana a děti na ni dostaly volno ze školy. Ne že bych jim ulejvku nepřál, ale že by místo vlastivědy musely skandovat "Pověste ty, kdo urazili proroka," to mi přijde fakt moc. Zvlášť když jde o kresby v dánském Dikobrazu...

Ale na paškálu světového dění nechyběla samozřejmě ani televize: Přední egyptské (státní) noviny Al Gomhuriah, Al Akhbar a The Egyptian Gazette zveřejnily texty o několik měsíců staré stížnosti ambasadorů arabských zemí v Praze. Týkala se reportáže České televize, v níž byly rozhovory s pražskými muslimy prostříhávány záběry z 11. září 2001 na hroutící se mrakodrapy v New Yorku.

Podle velvyslanců to znevažovalo islám. Anglicky psaný The Egyptian Gazette otiskl obsáhlý článek napsaný jeho redaktorkou s titulkem "Odhalujeme rozpory ve svobodě slova". Česko bylo v Egyptě krzevá televizní reportáž na titulních stranách! Tentokrát - na rozdíl od případů jmenovaných výše - alespoň šlo o vážnou a solidní reportáž veřejnoprávní televize, ne o akčňák.

Ale když to shrneme: Minulý týden svět žil tím, kdo si kde z koho dělá srandu v Dikobraze, jestli jsou turecké akčňáky politicky korektní a jestli jsme v ČT neurazili Alláha. Úspěšně se díky tomu zapomnělo alespoň položit jen několik - třeba těchto - dotazů: Kolik ten týden umřelo na planetě hlady dětí? Kolik lidí padlo ve válkách? Kolik dětí zabily snadno léčitelné nemoci proto, že jejich rodiče neměli několik dolarů na léky?

Konopná oprátka JXD

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kvůli filmařům, kteří u Lipna točili dva příběhy do seriálu Modrý kód, si...
Filmaři točili u Lipna seriál Modrý kód i s olympijským vítězem Svobodou

Filmový štáb, který točí televizní seriál z lékařského prostředí Modrý kód, vyrazil o víkendu na jih Čech. Jako komparz využil účastníky běžeckého závodu i...  celý článek

Barokní palácový komplex Belveder v rakouské Vídni
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci Belveder ve Vídni

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ministerstvo změnilo podmínky pro mladé lékaře, mohou se hlásit do programu

Ministerstvo zdravotnictví v úterý změnilo podmínky pro letošní absolventy lékařských fakult, kteří nemohli pokračovat v dalším specializačním vzdělávání. Nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.