Odpovědi Petry Mašínové najdete ZDE
Mašínová zároveň pokládá za důležité, aby dříve než názory lidí začne ovlivňovat diskuse, dostalo se všem základní představy o čem, proč a k čemu tato ústavní smlouva slouží.
"Je třeba komentovat text a obsah, nikoli komentovat interpretace a komentáře," doplnila.
Kampaň začne v červnu
Vláda už na informační kampaň o euroústavě vyčlenila dvě stě milionů korun. - více zde
Jen letos by mělo seznamování s euroústavou stát 80 milionů.
Kolik peněz kampaň spolkne příští rok, záleží podle Mašínové mimo jiné na tom, zda se bude konat referendum, či nikoli.
Samotná kampaň je rozdělena do tří částí. "První by měla začít zhruba v červnu, kdy začneme zadávat první výběrová řízení a přijímat projekty na granty," naznačila Mašínová. Tato část bude podle ní čistě informativní.
Druhá fáze je pracovně nazvaná názorová. "Budeme přijímat projekty a financovat nebo spolufinancovat ty, které se budou vyjadřovat k ústavní smlouvě a budou říkat, že ji podporují, nebo naopak mají výhrady," doplnila vedoucí vládního odboru.
"V případě, že bude referendum, tak na ni naváže závěrečná předreferendová část," dodala. Podle navrhované koncepce by měla začít čtyři až šest týdnů před případným všelidovým hlasováním. - více zde
Euroústavu už podpořilo Slovensko, Itálie, Litva, Maďarsko, Řecko, Slovinsko, Španělsko a Německo. Česko jako poslední země Unie ještě nerozhodlo o způsobu ratifikace. Ta by přitom měla proběhnout do konce října příštího roku.