Nový radarový systém financovala v rámci komplexního operačního dopravního programu Evropská unie. Přišel na 45 milionů korun. Podle dotačních pravidel nesmějí takováto zařízení sloužit k trestání řidičů, ale pouze ke získávání dat a informací o dopravě.
Dopravní experti spolu s vedením města či dopravní policií je pak mohou využít například při rozhodování o jednotlivých dopravních opatřeních.
INTERAKTIVNÍ MAPANa kterých místech jsou v Praze umístěny radary, které neměří rychlost, se podívejte ZDE |
V Praze se jedná o celkem o 23 úseků, které jsou vybaveny obdobně jako úsekové měřiče rychlosti. To znamená, že na začátku i na konci sledované trasy jsou nainstalovány kamery, které snímají všechny jízdní pruhy.
Kamery dokáží třeba rozlišit, zda daný úsek projel osobní, dodávkový nebo nákladní automobil či autobus. Také mohou změřit a zaznamenat průměrnou rychlost, kterou řidiči daný úsek projíždějí.