Nehoda se stala krátce před druhou hodinou odpolední. "Letadlo bylo ve vzduchu necelou minutu. Spadlo krátce po startu do předpolí letiště a začalo okamžitě hořet," řekl ČTK vedoucí letového provozu letiště v Miroslavi Jiří Chramosta.
Podle svědka neštěstí se pilot snažil před nehodou vrátit na letiště, při otočce v malé výšce ale zachytil křídlem o zem. "Stroj se zřítil asi sedmdesát metrů od letiště a třicet metrů od silnice," sdělil iDNES.cz mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.
Zaměstnanci letiště se hořící letoun snažili uhasit práškovými přístroji, než přijeli hasiči.
Do Miroslavi vyjela také sanitka s lékařem, ale jako první tu byl vrtulník záchranné služby z kraje Vysočina. "Ten se zrovna vracel od jiné nehody a hlášení slyšel ve vysílačce," vysvětlila iDNES.cz mluvčí krajské záchranky Barbora Zuchová. Lékař ale pilotovi nemohl pomoci.
"Na místě jsme ošetřili jednu ženu s akutní stresovou reakcí," doplnila Zuchová bez dalších podrobností.
Podle hasičů i policistů šlo o ultralehké letadlo s označením SU1. Ředitel správy Letecké amatérské asociace Jiří Koubík ČTK řekl, že o ultralight nešlo. "Byl to nějaký experimentální letoun, který nesplňuje váhová a rychlostní kritéria pro ultralehké letouny. Podle mých informací nemělo letadlo certifikaci a ve vzduchu nemělo co dělat," řekl Koubík.
Jeho slova potvrdil inspektor Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod Milan Pecník. "Ultralight to nebyl, bylo to malé letadlo. Vypadá jako zmenšená replika letounu Zlín 50, ale má určité odlišnosti. Zatím usilovně pátráme po dokladech k letounu," řekl Pecník. Podle něj je možné, že certifikaci letounu půjde ověřit pouze nahlédnutím do leteckého rejstříku, který ale bude přístupný nejdříve v pondělí.
Příčinu nehody určí inspektoři příští týden, kdy na místo nehody dorazí tým techniků a prozkoumá motor a konstrukci zříceného letadla.