Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mafra se nemusí Langerovi omluvit za články spojující ho s Mrázkem

  13:36aktualizováno  13:36
Bývalý ministr vnitra Ivan Langer neuspěl ve svém sporu s vydavatelstvím Mafra. Firma se mu nemusí omlouvat za články uveřejněné v deníku MF DNES a na serveru iDNES.cz, které ho spojují s kontroverzním podnikatelem Františkem Mrázkem. Nepravomocně o tom rozhodl pražský městský soud.

Bývalý ministr vnitra Ivan Langer prohrál spor s vydavatelstvím Mafra | foto: Soňa LechnerováiDNES.cz

Langer v žalobě uvádí, že o něm deník i server iDNES.cz, jejichž vydavatelem a provozovatelem je právě Mafra, psaly lži. Nelíbí se mu například tvrzení, že "Ivan Langer je ve spisu Krakatice podezřelý z propojení na organizovaný zločin kolem zavražděného bosse Mrázka".

Podle MF DNES totiž z přepisů policejních odposlechů z roku 2000 vyplývá, že někdejší údajný vládce českého podsvětí Mrázek bývalého ministra využíval přes svého spolupracovníka Igora Šafranka a realitního magnáta Luďka Sekyru, za jehož zájmy podle deníku Langer lobboval.

Podle právničky vydavatelství Mafra Heleny Chaloupkové vycházely články z věrohodných pramenů a byly korektní. Langer prý v žalobě výroky dezinterpretoval.

Bývalý ministr napadá celkem deset výroků, které se objevily v MF DNES a na iDNES.cz od konce září do počátku listopadu 2008. Kromě vět o napojení na Mrázka se mu nelíbí ani informace o jeho lobbingu za přítele Ivana Kyselého, který mu před lety půjčil dva miliony korun na rekonstrukci domu v Olomouci.

"To, že zde podezření ze spisu Krakatice bylo, mám doloženo. Domnívám se, že potvrzení ze strany policie, že text je autentický, je postačující," vysvětlila soudkyně Jaroslava Lobotková, proč žalobu exministra zamítla.

Podle ní nebyly články deníku ani serveru jednostranné, Langer se vždy mohl také vyjádřit. "Vydavatelství, pokud dostane jakoukoli zprávu z policejních zdrojů a pokud je ověřené, že je to zpráva z policejních zdrojů, nemá možnost si ověřovat její pravdivost," dodala soudkyně.

Langer s jejím rozsudkem nesouhlasí, podle něj neměla Lobotková pro takovéto rozhodnutí žádné podklady. "Já jsem strašně zklamaný, protože jsem navrhoval 30 svědků, ani jeden z nich nebyl vyslechnut, navrhoval jsem provedení důkazu celým spisem Krakatice, ani to nebylo provedeno," prohlásil bývalý ministr vnitra.

Langer uvedl, že bude stoprocentně ve sporu pokračovat a odvolá se k pražskému vrchnímu soudu. "Já jsem nikdy nebyl napojen na pana podnikatele Mrázka," řekl novinářům s tím, že chce, aby se tato skutečnost jednou provždy prokázala.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Problémem v jídlech pro děti je stále příliš mnoho vepřového masa.
O školníky a kuchaře je velká nouze. Na dvouměsíční volno už lidé neslyší

Základní i střední školy napříč celou republikou se potýkají s velkým nedostatkem nepedagogických pracovníků, tedy například kuchařů, školníků či účetních....  celý článek

Policie dopadla Čecha, skrývajícího se 8 let v Thajsku
VIDEO: Thajsko deportovalo Čecha, který se tam osm let vyhýbal trestu

Policie vypátrala muže, který se přes osm let vyhýbal vězení za leasingové podvody. Dvaačtyřicetiletý muž byl v červenci dopaden v Thajsku a ve středu byl...  celý článek

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.