Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Společnost MAFRA podala stížnost na Českou televizi

  16:22aktualizováno  16:22
Společnost MAFRA podala stížnost na Českou televizi k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání kvůli nepravdivým informacím v pořadu Otázky Václava Moravce
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Nepravdivý výrok, který ČT odvysílala dne 13. 12. 2015 v pořadu Otázky Václava Moravce, se týkal informace, že podnik Lesy České republiky si u MAFRA „bez výběrového řízení objednal tisk a distribuci novin Lesů České republiky“. Na tuto zakázku přitom bylo podnikem Lesy České republiky před jejím zadáním provedeno výběrové řízení.

Jelikož Česká televize před odvysíláním pořadu nekontaktovala nikoho z mediální skupiny s žádostí o vyjádření, podle názoru MAFRA tím porušila elementární pravidla novinářské práce a zcela vybočila ze zásad objektivity, které jsou stanovené zákonem (porušení ustanovení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání).

Přestože už dne 14. 12. 2015 požádala MAFRA Českou televizi o nápravu a adresovala generálnímu řediteli České televize Petru Dvořákovi dopis se žádostí o omluvu, zůstala tato výzva do dnešního dne bez odezvy. Proto MAFRA činí tento krok a podává stížnost k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.