Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Maďarští železničáři ukončili stávku

  13:50aktualizováno  13:50
- Stávka maďarských železničářů po šedesáti hodinách skončila, aniž by se podařilo dosáhnout dohody o zvýšení mezd.
Železničáři chtěli zvýšit mzdy o čtrnáct procent, přičemž byli ochotni ze svých nároků jedno až dvě procenta slevit. Vedení státních drah ovšem bylo ochotno zvýšit mzdy nejvíce o 8,5 procenta, protože více peněz nemá. Škody, které stávka způsobila, zatím nebyly vyčísleny.

Představitelé tří nejvlivnějších odborových svazů maďarských železničářů oznámili, že v následujících dnech po rozboru současné situace oznámí svůj další postup. Nevyloučili přitom ani nové ochromení železniční dopravy.

Vedení Maďarských státních železnic předpokládá, že situace na železnice se vrátí k normálu ještě během středy. Odpoledne ovšem ještě nepojede 30 osobních vlaků a dalších 50 souprav zajišťujících vnitrostátní přepravu bude mít půlhodinové až hodinové zpoždění.

PŘEDCHOZÍ VÝVOJ:
Maďarští železničáři vyhlásili generální stávku

Cestovat vlakem do Maďarska je až do středy zbytečné, tamní železničáři zahájili v noci na pondělí generální stávku za zvýšení mezd. Vlaky vypravované z České republiky do Maďarska proto budou až do středečního poledne končit na slovensko-maďarské hranici. Stávka zatím probíhá bez incidentů.

Protestní akce 56 tisíc pracovníků maďarských drah se beze zbytku týká mezinárodní železniční dopravy, například rychlíky Intercity do Maďarska odboráři nepustí. Na vnitrostátních linkách železničáři zajistí pouze několik jeden spoj tam a zpátky - jeden ráno, jeden večer.

Cestujícím je doporučováno, aby použili jiných druhů dopravy. Rakouské železnice nabídly cestujícím mířícím do Maďarska využít autobusy. Byly posíleny autobusové spoje na trase Vídeň-Budapešť a mimořádně zřízena bezplatná kyvadlová doprava mezi vídeňským železničním nádražím Westbahnhof a autobusovým nádražím Busbahnhof Wien Mitte. Současně se ovšem vytvořily dlouhé fronty na rakousko-maďarském dálničním přechodu Nickelsdorf, kde se podle agentury APA čeká na odbavení až čtyři hodiny.

Stávka je zatím druhou největší protestní akci na maďarských železnicích v posledních letech. Delší byla jen stávka po zavedení takzvaných ekonomických balíčků v dubnu 1995, kdy protest na drahách trval čtyři dny.

Odborníci si zatím netroufají odhadnout, jaký bude ekonomický dopad stávky. V loňském roce zorganizovali maďarští železničáři 20. prosince devítihodinovou výstražnou stávku, která podle některých odhadů přišla maďarské hospodářství na půl milionu dolarů.

Protestní akce 56 tisíc pracovníků maďarských drah se beze zbytku týká i mezinárodní železniční dopravy, například rychlíky Intercity do Maďarska odboráři nepustí. Na vnitrostátních linkách železničáři zajistí pouze jeden spoj tam a zpátky - jeden ráno, jeden večer.

Protestní akce 56 tisíc pracovníků maďarských drah se beze zbytku týká i mezinárodní železniční dopravy, cestujícím je doporučováno, aby použili jiných druhů dopravy.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bohuslav Sobotka sleduje vystoupení předsedy ČSSD Lubomíra Zaorálka před...
Rána tradičním stranám, vzestup českého Trumpa, hodnotí svět české volby

Výsledek voleb v České republice jsou velkou ranou tradičním stranám, píší světové tiskové agentury. Reuters se pozastavuje nad neschopností ČSSD zúročit...  celý článek

Neznámí střelci zaútočili v Egyptě na koptské křesťany, kteří cestovali do...
Masakr v Gíze. Egyptští islamisté při přestřelce zabili 55 policistů

Egyptská policie se vzpamatovává z krvavého incidentu v provincii Gíza, při kterém islamističtí radikálové zabili 55 policistů. Počet mrtvých může ještě...  celý článek

Ostrov Olchon, jezero Bajkal
Bajkal umírá. Mizí ryby i korýši, peníze na ochranu se rozkradly

Nejhlubší jezero světa čelí jedné z nejvážnějších ekologických krizí ve své dlouhé historii. V Bajkalu se šíří řasy a vodu znečišťují fosfáty. Ryby, korýši a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.