Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Má se Nova čeho obávat?

  0:01aktualizováno  0:01
Rada pro rozhlasovéa televizní vysílání ve středu Nově vytkla hned několik porušení zákona a udělila jí třičtvrtěmilionovou pokutu. Na druhou stranu její členové přiznávají, že tím fakticky vyčerpali své možnosti, jak Novu "trestat".

"Zjistili jsme, že zákon, který si Železný před dvěma lety sám prolobboval, je úplně neprůstřelný," říká jeden z radních. "Je napsán tak, aby žádnou televizi fakticky z hlediska obsahu vysílání kontrolovat nešlo."

Ačkoliv se o nové vysílací radě zvolené letos na jaře podle not vládní koalice mezi opozičními politiky mluvilo jako o biči na Novu, realita ukazuje, že to zase tak horké nebude. A nejspíš ani být nemůže.

Zuna: Je to náš styl
Projevilo se to na příkladu reportáže o financování ČT, na které si u rady stěžoval ministr kultury Pavel Dostál. Nova ji zahájila slovy: "Česká televize včera udělala další věc, která je v příkrém rozporu s jejím veřejnoprávním posláním."

Rada Nově vytkla, že je to směšování komentáře a zpravodajství, které zákon výslovně zakazuje. Jenže nemohla udělat víc než Novu na nepřípustnost takových způsobů "upozornit".

A reakce televize ukázala, že si z podobných kroků rady hlavu nedělá: výtky razantně a sebevědomě odmítla hned ve svých večerních zprávách.

"Takhle by snad šla napadnout každá televizní reportáž," míní programový ředitel a bývalý šéfredaktor Novy Pavel Zuna. "To, co považují za komentativní prvky, je zkrátka náš styl, který deset let nikomu nevadil. Spíš bych viděl problém v tom, kdo si na ty reportáže stěžoval, protože to byly kauzy, které se ho osobně dotýkaly."

750 tisíc za Kongo
Teoreticky by Nova mohla mít větší obavy z pokuty 750 tisíc, kterou jí rada udělila za odvysílání filmu "Kongo", který by mohl podle rady ohrozit "fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mládeže".

Nova už ve středu oznámila, že se proti pokutě odvolá. Ale nejde jí ani tak o peníze. Podle zákona totiž může televize teoreticky přijít o licenci, pokud by pokut za podobné prohřešky bylo v krátké době víc. (Jde mimochodem o jeden z mála případů, kdy lze licenci odejmout.)

Programový ředitel Zuna slibuje, že si jeho televize na podobné věci dá pozor: "Ale může se stát, že nám něco podobného během vysílání 24 hodin denně občas uteče, není člověka, který by to uhlídal," říká Zuna.

Rada ve středu také konstatovala, že fakticky není jasné, komu dnes vlastně televize patří. To teď řeší české soudy a než rozhodnou, radní podle svého prohlášení nemohou nic dělat.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.