Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Linky ve vyhořelé hale se opět rozbíhají

  13:02aktualizováno  13:02
Ještě během čtvrtka by se měla v montážní hale firmy VDO rozběhnout výroba dílů pro největšího českého výrobce aut. Právě mladoboleslavské Škodě způsobil rozsáhlý požár, který v noci na středu zachvátil výrobnu v Brandýse nad Labem, největší problémy. Automobilka totiž ze závodu odebírá díly pro palubní desky a čerpadla. "Díly k čerpadlům už posílá německý výrobce z Dortmundu," řekl iDNES mluvčí škodovky Milan Smutný.
Požár výrobní haly

Požár výrobní haly - Bezmála stovka hasičů se podílela na likvidaci rozsáhlého požáru, který v noci vypukl ve výrobní hale firmy VDO Mannesmann v Brandýse nad Labem. V hale byly uskladněny díly k vozům Škoda, Opel, Volkswagen i dalších značek. Podle informací iDNES firma vyráběla také palubní desky pro nový model škodovky Fabia. Oheň způsobil škodu za téměř 300 milionů, 30. května 2001 | foto: iDNES.cz

Podle Smutného začal koncern VDO okamžitě jednat. "Zachovali se tak, jak jsme doufali," řekl Smutný.

Krizový štáb škodovky přitom ještě ve středu zasedal každou hodinu a snažil se sehnat potřebné díly z jiných zdrojů, jinak by hrozilo zastavení výroby fabií.

"Je to velmi nepříjemná situace," potvrdil ve středu Smutný. Tento týden by podle mluvčího měla škodovka výrobu udržet.

Příčina požáru, který v noci na středu zachvátil výrobní halu jednoho z dodavatelů společnosti Škoda-Auto, zatím není známa. "Vyšetřovatelé jsou stále na místě a ohledávají ohnisko. V hale proběhne i znalecká expertíza. Škoda je 300 milionů," řekla iDNES mluvčí úřadu vyšetřování Soňa Jindráková.

VDO obnovuje v Brandýse provoz
Německá společnost VDO začala již druhý den po rozsáhlém požáru s obnovováním provozu na linkách.
"Spuštění linky na výrobu palubních přístrojů již závisí pouze na dodávce nutného materiálu," řekla vedoucí personálního útvaru firmy VDO Hana Lošáková. Podle ní budou další výrobní linky spuštěny v pátek.

Ve společnosti nyní panuje nepřetržitý krizový program a prioritou zůstává zajištění dodávek přístrojů pro octavie i fabie.

Palivové systémy pro mladoboleslavskou automobilku zatím dodává koncern Siemens VDO Automotive ze závodu v německém Dortmundu.

 "Další ovládací systémy a lanová táhla musíme bezpodmínečně zprovoznit v nejbližším možném termínu, abychom neohrozili další zákazníky jako Mercedes, BMW a Opel," řekla Lošáková.

V areálu brandýského závodu se nyní budují stany, které dočasně poslouží jako provizorní sklady pro přivážený materiál i poškozené přístroje z vyhořelé haly.

Požár likvidovala stovka hasičů
Požár v hale firmy VDO Mannesmann likvidovala bezmála stovka hasičů. V hale byly podle ČTK kromě dílů pro škodovku uskladněny i součásti vozů Opel, Volkswagen a dalších značek. Oheň způsobil škodu za téměř 300 milionů.

"Máme několik verzí příčin požáru, ale zatím nemůžeme sdělit nic bližšího," řekl ředitel územního odboru hasičů v okrese Praha-východ Jan Vrzal.

Kvalitní protipožární opatření v hale podle něj zabránilo tomu, aby se oheň šířil na další objekty.

Přesnější vyčíslení škod bude možné až ve chvíli, kdy bude celý areál opět spuštěn do provozu a zjistí se, zda nebyly poškozeny drahé přístroje ovládané počítačem.

Autoři: ,


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.