Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Limuzíny pro MMF budou řídit studenti vysokých škol

  11:35aktualizováno  11:35
Praha - Velký problém, kdo bude vozit po Praze účastníky výročního zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky, je vyřešen. Pro finančníky bude jezdit společnost Austrian Chauffeur Limousines, která ve čtvrtek ukončila speciální výcvik více než dvou stovek řidičů vybraných z patnáctiset přihlášených zájemců. Výběr trval několik týdnů a byl velice náročný na kritéria. Vybranými šoféry jsou především studenti vysokých škol s technickým zaměřením.

Na letištní ploše v Hořicích na Berounsku si ve čtvrtek naposledy mohli vybraní řidiči vyzkoušet vyhnout se překážce ve vysoké rychlosti a pak bezpečně zabrzdit téměř dvou a půl tunový vůz.

"Studenti především museli zvládnout tak velké vozy, jako jsou nejmodernější verze značky Audi A8. Ověřovali jsme si, zda jsou dobrými řidiči. Měli praktickou zkoušku z ovládání vozu i parkování, testovali jsme je na znalost angličtiny," sdělil  vedoucí výcviku Tomáš Vitásek.

Všichni vybraní studenti oceňují hlavně spoustu zkušeností, které získali během výcviku od německých specialistů.

K dispozici mají dvě stě šedesát limuzín typu A8, které jsou vybaveny těmi nejluxusnějšími doplňky včetně pancéřovaných oken nebo satelitního navádění GPS a telefon pro případ nouze.

Mimo luxusních A8 bude finančníky přepravovat také několik desítek lépe vybavených mikrobusů.

Vítězná společnost Austrian Chauffeur Limousines (ACL), která řidiče vybírala, bude mít tu výhodu, že jako jediná bude moci jezdit až do uzavřeného sektoru kolem Kongresového centra.

K soutěži bylo vyzváno osm účastníků, mezi nimi i několik pražských taxikářských firem. Nakonec však zvítězila společnost ACL, která jezdí za smluvní cenu pro některé hotely v metropoli.

"Pro finančníky máme sazebník, který je dělaný podle jednotlivých pásem. Například cesta z Kongresového centra do bývalého Židovského Města bude stát 370 korun," uvedl její finanční ředitel ACL Milan Galler.

Proč neuspěly taxikářské firmy? Někteří její zástupci tvrdí, že je odradily podmínky organizátorů.

"Když jsem dostal nabídku k účasti v soutěži, rozčililo mě, že máme složit poplatek pět tisíc korun. Kromě toho se mě ptali, jakým způsobem bych sponzoroval měnový fond. Nevěděl jsem, zda si z nás nedělali srandu, a do soutěže vůbec nešel," prohlašuje majitel AAA Taxi Kvasnička.

Audi A8 - oficiální vůz pro zasedání MMF.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.