Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie obvinila 18 lidí kvůli zakázkám Povodí Vltavy za stamiliony

  7:46aktualizováno  7:46
Protikorupční policie v minulých dnech obvinila 18 lidí z manipulace s veřejnými zakázkami Povodí Vltavy, zjistil server lidovky.cz. Vysoce postavení manažeři stavebních firem, administrátoři tendrů i úředníci měli podle kriminalistů ovlivnit sedm zakázek státního podniku za 666 milionů korun.
Podle kriminalistů obvinění ovlivnili sedm zakázek státního podniku Povodí Vltavy celkem za 666 milionů korun. (Ilustrační foto)

Podle kriminalistů obvinění ovlivnili sedm zakázek státního podniku Povodí Vltavy celkem za 666 milionů korun. (Ilustrační foto) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Policie celou skupinu několik měsíců odposlouchávala. Její ústřední postavou byl podle serveru Lidovky.cz šéf stavební firmy Betvar Ondřej Vitha.

Ten měl získávat zákulisní informace o připravovaných zakázkách Povodí Vltavy. Podle policie mu je předával technický ředitel povodí Karel Mach. „Mach mu předal interní neveřejný materiál státního podniku Povodí Vltavy s názvem Návrh plánu investic na rok 2012,“ píše se v obvinění.

Společnost Betvar se tak prý mohla se stavaři domlouvat, kdo chystaný tendr vyhraje. Pokud do něj vstoupili nezasvěcení zájemci, dovedla skupina podle kriminalistů manipulovat i s odevzdanými obálkami s nabídkami jednotlivých firem.

Obvinění podle serveru zmanipulovali i například půlmiliardovou zakázku na dokončení vltavské vodní cesty v úseku od Hněvkovic po Týn nad Vltavou nebo tendr na zabezpečení vodního díla Suchomasty za 40 milionů korun.

Autor:


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.