Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidovecký bič na nebezpečné řidiče: zabavit jim auto, i když není jejich

  16:08aktualizováno  16:08
Řidičům, kteří jezdí příliš rychle, nebezpečně předjíždějí nebo řídí s více než 1,1 promile alkoholu v krvi, by podle lidovců měla policie okamžitě zabavovat auto. A bylo by zcela jedno, zda vůz patří někomu jinému nebo šoférovi, který ho zrovna řídí. Strana se tak snaží zaujmout voliče, jimž vadí situace na silnicích.

K návrhu přitvrdit vůči řidičům, kteří jezdí bezohledně, inspiroval KDU-ČSL i nedávný případ, kdy agresivní řidič na D1 vytlačil z dálnice pomalejší auto s ženou za volantem. (více o případu agresora z D1 najdete zde)

"V případě alkoholu za volantem ve větším množství, výrazného překročení povolené rychlosti či nebezpečné jízdy by policie mohla zabavit každý vůz až do vydání pravomocného rozhodnutí," popsal Svoboda iDNES.cz návrh, který už schválilo vedení KDU-ČSL.

Policie některým viníkům zvlášť závažných prohřešků na silnici zabavuje auta už nyní. Každý rok skončí na policejních parkovištích několik set vozů. Jenže tuto možnost může policie využít jen v případech, kdy "pirát silnic" jede ve svém voze. Lidem, kteří řídí cizí auto, třeba ho mají půjčené od známého, zabavení nehrozí.

Právě to ale lidovci chtějí změnit. Nikomu by už nepomohla výmluva, že auto, se kterým na silnici řádil, není jeho - ale je třeba kamaráda nebo služební.

Do voleb, které jsou již za měsíc, parlament návrh samozřejmě již neschválí, ale strana ho chce ještě před volbami prezentovat voličům a navrhnout ho po volbách Sněmovně v novém složení.

Natrvalo může řidič přijít o auto jen po rozhodnutí soudu nebo správního orgánu. Pokud ten rozhodne o propadnutí věci, může si policie vůz nechat, ale také ho nechat sešrotovat. To by se nezměnilo.

Nový přestupek podle lidovců: zákaz závodění

Strana chce také do zákona zavést nový přestupek - zákaz závodění. Reaguje tak na nepovolené závody, které se v Česku konají na běžných silnicích čím dál častěji.

"I v takovém případě bude policie moci zabavit auto podobně jako to udělala německá policie v případě neohlášeného závodu Diamond Race," řekl iDNES.cz šéf lidovců. (o nebezpečném závodu Diamond Race najdete více zde)

Další věcí, kterou chce strana prosadit, ale o níž již policie sama delší dobu také uvažuje, je možnost platit blokové pokuty přímo na místě kreditní kartou. V takovém případě by policejní auta musela být vybavena terminály pro placení kreditní kartou.

Když hříšník nebude chtít na místě zaplatit, bude muset složit ještě vyšší kauci, než je samotná pokuta, nebo mu policie bude moci vzít do zástavy řidičský průkaz.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.