Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidovci tvrdí, že použijí právo veta, aby nebyla omezena ČT a rozhlas

  12:59aktualizováno  12:59
V případě, že se někdo ve Sněmovně pokusí prosadit zákony omezující svobodu veřejnoprávních médií, tedy České televize a Českého rozhlasu, jsou křesťanští demokraté připraveni použít i právo veta, aby žádný takový návrh nemohl projít hlasy vládních poslanců. Shodlo se na tom předsednictvo KDU-ČSL.

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek a místopředseda Sněmovny Jan Bartošek na tiskové konferenci KDU-ČSL ve Sněmovně. | foto:  Petr Topič, MAFRA

„KDU-ČSL se distancuje od návrhů zrušit či výrazně omezit koncesionářské poplatky, stejně jako od návrhů Agrofertu zrušit vysílání nepohodlných pořadů a potrestat jejich autory,“ shodlo se vedení lidovců. Text usnesení iDNES.cz poskytla mediální asistentka strany Adéla Šidlová. V usnesení se také říká, že se KDU-ČSL zavazuje bránit přijetí jakýchkoli restrikcí vůči svobodě médií a že je připravena použít i právo veta v koalici.

Prakticky to znamená, že hlasování vládních poslanců z dalších stran pro takový návrh by bylo porušením koaliční smlouvy a důvodem pro její vypovězení.

Zákon, který by sebral veřejnoprávním médiím část jejích příjmů, navrhl senátor a předseda Strany práv občanů (SPO) Jan Veleba. Poplatky by podle jeho návrhu nemuseli platit lidé, o nichž ČT nebo Český rozhlas odvysílaly nepravdivou zprávu, což by ovšem nemusel říct soud, ale stačilo by vyjádření Rady ČT, Rady Českého rozhlasu či Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Lidé by také místo veřejnoprávních médií mohli peníze poslat jiné kulturní instituci. Myšlenku podpořil i prezident Miloš Zeman, čestný předseda SPO.

Pod návrh podepsalo i čtrnáct dalších senátorů, včetně deseti sociálních demokratů, Veleba přesto nakonec svůj návrh stáhl a chce o něm ještě diskutovat. Do věci se výrazně vložil předseda vlády Bohuslav Sobotka, který přesvědčoval senátory ČSSD, že to v žádném případě nesmí podpořit.

Lidovci se ve svém usnesení opřeli i do Agrofertu, společnosti, kterou vlastní předseda hnutí ANO, ministr financí Andrej Babiš. Společnost Agrofert podala stížnost na čtyři reportáže České televize. Tvrdí, že ji ČT poškodila a žádá zjednání nápravy. Proti kritice se ohradil dramaturg televize Marek Wollner i část politiků. Babiš uvedl, že Agrofert má právo si stěžovat (více o sporu čtěte zde).







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Do Itálie přes Středozemní moře za prvních šest měsíců roku 2017 dorazilo přes...
Česko dá 24 milionů, aby pomohlo zmírnit příliv imigrantů z Libye

Česká republika poskytne 24 milionů korun na fungování libyjské pobřežní a námořní stráže. Naše země se tak podle premiéra Bohuslava Sobotky stane největším...  celý článek

Účtenka z knihkupectví v centru Prahy (1. března 2017)
Vláda odmítla nápad lidovců a STAN odložit další vlny evidence tržeb

Návrh na devítiměsíční odklad zavedení posledních dvou fází elektronické evidence tržeb, se kterým přišli společně lidovci a hnutí STAN, odmítla vláda....  celý článek

V katedrále svatého Bartoloměje vznikne prohlídkový okruh, kde návštěvníci...
Miliardové dotace na památky působí obavy. Nejsou lidé, hrozí břídilství

Zhruba pět miliard korun z evropských fondů poputuje v příštích pěti letech na opravy českých památek. Ochránci kulturního dědictví přísun peněz vítají, tolik...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.