Na prvním typu plakátu je mladá žena se synem a je vidět, že očekává další přírůstek do rodiny. Lidovci tak chtějí přitáhnout pozornost na rodinu. Ta má být jedním z předvolebních taháků.
Křesťanští demokraté věří, že v červnu dosáhnou dvouciferného výsledku, což se jim ale dosud ve sněmovních volbách nepodařilo. V posledních volbách kandidovali lidovci ve čtyřkoalici KDU-ČSL, US-DEU. Společně získali 14,27 % hlasů.
"Chceme si s voliči na našich reklamních nosičích povídat," uvedl volební manažer KDU-ČSL Aleš Kašpar.
Billboard zprvu doprovázela otázka "Víte, co chci?", kterou lidovci před novináři přelepili sloganem "7900,- maminkám. Držíme slovo" a snímkem lidoveckého předsedy Miroslava Kalouska.
Byli to právě poslanci KDU-ČSL, kdo loni navrhl razantní zvýšení rodičovského příspěvku. A zřejmě také díky blížícím se volbám pro svůj záměr získali podporu napříč politických spektrem. Ve čtvrtek podpořili vyšší dávky rodičům od roku 2007 i senátoři. Chtějí ale zpřesnit způsob jejich výpočtu. Normu proto znovu posoudí Sněmovna. - více zde
Klidná síla vyjede 28. února
V Praze a v dalších krajských městech se těchto billboardů objeví asi 150. Stejný motiv se objeví na placených inzerátech v tisku. "Rodinná" kampaň lidovců vyvrcholí 28. února při další tématické jízdě rychlíku Klidná síla.
V dalších fázích agitace se mají na billboardech objevit další straničtí lídři i zástupci různých profesí, například učitelé či zdravotní sestra. Pro kampaň je vybírá profesionální agentura.
Šéf lidovců Kalousek se objevil i na jiných billboardech, ty ale nejsou z dílny jeho mateřské strany. Neparlamentní Balbínova poetická strana na nich lidoveckého předsedu například sarkasticky označuje za "nejčestnějšího muže ve státě". - více zde
Na jiném plakátu mu nepřímo dává za vinu smrt vojáků na nefunkčních armádních padácích. Kalousek tuto agitaci označil za lživou a nechutnou a nevěří, že ji platili "balbínovci".