Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidice po kritice stáhly kontroverzní reklamu

  12:03aktualizováno  12:03
Vedení památníku Lidice stáhlo kontroverzní internetovou reklamu, která byla postavená na hře simulující vypálení vesnice nacisty před více než 60 lety. "Důvodem byly silné tlaky ze strany pozůstalých," řekl iDNES.cz zástupce ředitele památníku Jaroslav Tauber.

Webové stránky chtěly přiblížit memento 2.světové války i mladším návštěvníkům. | foto: TOTAL burn-out of Lidice

Originální kampaň, jejímž cílem bylo přitáhnout do Lidic mladší návštěvníky, měla trvat celé září. Z webu ale zmizela už v pátek. Podle informací deníku Právo k tomu dal ředitel památníku Milouš Červencl pokyn už po čtvrtečním zasedání zastupitelstva obce.

"Byly tady velké tlaky ze strany lidických občanů, hlavně pozůstalých," potvrdil iDNES.cz v pondělí Červenclův zástupce Jaroslav Tauber. Ředitele Lidic se zastihnout nepodařilo, podle Taubera má týden dovolenou.

Na stránce, kde se do pátku zobrazovala šokující reklama, už visí jen omluva vedení památníku. "Ředitel Památníku Lidice se omlouvá všem, koho se tato kampaň mohla dotknout, zejména pozůstalým po obětech lidické tragédie," stojí na webu.

Ke stažení kontroverzní reklamy vyzvala již dříve Česká rada pro oběti nacismu a Český svaz bojovníků za svobodu. Sám Červencl řekl začátkem září iDNES.cz, že kritiku očekává. "Očekávám, že mi někdo ´umyje hlavu´," řekl doslova. - více zde

Předstíraná počítačová hra nazvaná Total burn-out of Lidice neboli Úplné vypálení Lidic vypadala na první pohled drsně. Na úvodní stránce se objevil povel: Vypal Lidice v co nejkratším čase. Následovala pravidla, která "hráče" poučila, kolik může získat bodů za zabití či upálení nepřítele.

Na další stránce si návštěvník vybral zbraň, granáty či plamenomet. Teprve po jejím výběru poznal, že nejde o podporu nacismu ani o hru. "Na co si to tu hraješ?! V Lidicích to nebyla hra, ale realita," objevilo se na obrazovce.

Autoři kampaně: Účel byl splněn
Nápad na šokující kampaň se zrodil v hlavách kreativců z reklamní agentury McCann Erickson. "Pokuste se přimět dnešního teenagera, aby šel navštívit Lidice. Zjistíte, že ho potřebujete něčím šokovat a vyprovokovat. Jinak totiž ztratí zájem už ve chvíli, kdy vyslovíte slovo Lidice," vysvětlil před dvěma týdny originální nápad ředitel agentury Jan Binar.

Kampaň podle něj byla úspěšná, i když skončila předčasně. "Publicity, o kterou nám šlo, jsme už dosáhli. Ke zviditelnění památníku došlo. A pokud to někoho uráží, nemá cenu v tom pokračovat. Rozhodnutí památníku naprosto respektujeme," komentoval Binar nejnovější vývoj.

Reklama podle něj vyvolala celosvětový zájem. "Vrátilo to Lidice na mapu. Spousta prokliků byla ze zahraničí a například jeden z nejčtenějších zpravodajských serverů na světě yahoo.news.com to měl nějakou dobu na první stránce," uvedl ředitel McCann Erickson.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Interaktivní mapa volebních výsledků
Dali vaši sousedé hlas Pirátům nebo ODS? Projděte si podrobnou mapu

Zajímá vás, kde dopadli nejlépe při letošních volbách Piráti nebo SPD Tomia Okamury. Redakce iDNES.cz připravila unikátní interaktivní mapu, díky které si...  celý článek

Karel Schwarzenberg a Jiří Pospíšil v pražském štábu TOP 09. (21. října 2017)
Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. Objevují se hlasy, že by ji měl vést

Europoslanec a bývalý ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. O možné kandidatuře do vedení strany je ale podle něj předčasné mluvit....  celý článek

Kupčení s hlasy ve volbách
Za zakroužkovaný lístek 200 korun. Policie v Ústí prověřuje kupčení s hlasy

Policie v Ústí nad Labem prověřuje kupčení s hlasy při volbách v místní čtvrti Mojžíř. Podle Nadačního fondu proti korupci zde více než tři desítky lidí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.