Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidem se nelíbí nová trasa trolejbusu

  15:33aktualizováno  15:33
Brno - Brněský dopravní podnik při plánování změn v dopravě minulý rok zdůrazňoval, že linky upraví tak, aby vyhovaly cestujícím. Ovšem například obyvatelé městské části Žabovřesky sepsali petici, proti nové trase trolejbusové linky 136. Dopraváci však říkají, že změna souvisí s novým konceptem městské dopravy v Brně.

Do sporu se vložil i senátor Jan Zahradníček. Ten poslal v polovině června lidem dopis, v něm ubezpečil, že celou záležitost projednal s generálním ředitelem brněnského dopravního podniku a linka se do původní trasy vrátí.

Opak je však pravdou. Trolejbusová linka 136 se do své původní trasy ve směru zastávek Tererova, Skácelova a Záhřebská, odkud vozila cestující přímo do centra Brna, zřejmě nevrátí.

Se změnou se počítalo i do budoucna
Dopravní podnik změnil trasu trolejbusu minulý rok v listopadu kvůli rekonstrukci silnice. Lidé však o plánu, jež počítal s odklonem i do budoucna, nevěděli. "Dopravní podnik o tom nikomu neřekl. Do dneška nám ani pravý důvod změny neřekli," napsali v petici lidé, kteří linku 136 pravidelně používali. Poslali ji Radě města Brna, která ještě může trolejbus vrátit na původní trasu.

"Když chceme jet do centra Brna, musíme dvakrát přestupovat. Dříve jsme jezdili bez přestupu. Podobně komplikovaným způsobem se musíme dostávat i k doktorovi," uvedl například důchodce Vladimír Vitásek.

Podle Libuše Vaníčkové z Brna-Žabovřesk ztratili lidé v komunální politiky i dopravní podnik důvěru. "Minimálně dvakrát nám slibovali, že se všechno vrátí. Poslouchají nás jen když jsou volby. Jsme z toho otrávení a určitě budeme psát i na ministerstvo dopravy," poznamenala Vaníčková.

Lidé se do města dostanou
Stěžující podporuje i úřad městské části Brno-Žabovřesky. Podle místostarosty Václava Helešice je ale místní radnice bezmocná. "Jde o rozhodnutí radních na návrh dopravního podniku. Tuto úpravu zdůvodňují koncepcí dopravy ve městě. Stojíme sice za lidmi, ale vůči magistrátu jsme v pozici podřízeného. Na druhé straně je ale nutné pravdivě říci, že lidé se do centra mají jak dostat. Oproti minulosti je to ale stojí více námahy a času," míní Helešic.

Cestující žádali o pomoc i senátora Jana Zahradníčka. Ten je v dopise informoval, že se trolejbusová linka 136 do původní trasy vrátí. "Osobně jsem navštívil generálního ředitele dopravního podniku...a byl jsem ubezpečen, že po technickém zvládnutí problematického trolejového křížení bude trolejbusová linka číslo 136 vrácena na původní trasu," napsal v dopise adresovaném autorům petice senátor Jan Zahradníček.

Jde o koncepci dopravy ve městě
Generální ředitel brněnského dopravního podniku Bedřich Prokeš ale se zněním dopisu nesouhlasí a tvrdí, že mu při jednání senátor asi nerozuměl.

"Nic jsem mu nesliboval, zřejmě jednání špatně pochopil. Když jsem se o jeho dopisu dozvěděl, nemohl jsem tomu uvěřit. Naše stanovisko zůstává stejné: změna trolejbusové linky 136 je systémová a zapadá do plánovaného konceptu hromadné dopravy v Brně. Ta počítá s přestupováním v dopravních uzlech a dojížděním do centra města tramvajemi. Úpravami v dopravě jsme se nemohli zavděčit všem cestujícím," řekl Prokeš.

Podle něho sice jezdili lidé, jež petici podepsali, do centra Brna pětadvacet let bez přestupování, ale na nový systém si již zvykly další tisíce lidí. "Těm nový systém vyhovuje. Kdybychom začali linky vracet do původních tras, nelíbilo by se to dnes daleko více cestujícím," dodal generální ředitel brněnského dopravního podniku.

Dopravní podnik o svém úmyslu přesvědčil i politické špičky města. "Odklon trolejbusu 136 je problém technický. Pokud odborníci říkají, že je současné řešení nejlepší, nezbývá mi, než tomu věřit. Dojíždění do centra města se ale tak nezhoršilo, aby se musela situace lámat přes koleno," uvedl náměstek primátora Rostislav Slavotínek.

Ve změnu už příliš nevěří
Přestože bude Rada města Brna o případném vrácení trolejbusové linky jednat, nespokojení lidé si již přílišné naděje nedělají.

"Dvanáctého července bude rada tento problém znovu posuzovat. Ale stanovisko odboru dopravy brněnského magistrátu je jasné: vrácení linky 136 do původní trasy by bylo příliš technicky náročné a navíc by nezapadalo do koncepce brněnské dopravy,"  uvedl pracovník odboru dopravy brněnského magistrátu, který ale odmítl sdělit své jméno.

"Vždycky se ozvou ti, co jsou nejméně spokojeni. Z dalších zastávek v Žabovřeskách cestují lidé, kterým se nový systém líbí. Objektivní argumenty mluví pro to, aby zůstala trasa tak, jak funguje dnes," dodal zdroj.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martin Janeček, ředitel Generálního finančního ředitelství
Poslanci volají po pádu šéfa Finanční správy kvůli zajišťovacím příkazům

Po odvolání šéfa Generálního finančního ředitelství Martina Janečka kvůli využívání zajišťovacích příkazů a jejich likvidačnímu dopadu na firmy volají...  celý článek

Luxusní vila v Černošicích u Prahy, ve které před svým útěkem žil Radovan...
Velká Krejčířova vila zůstane pustá, do dražby se nikdo nepřihlásil

Do první dražby vily ve středočeských Černošicích, ze které před dvanácti lety utekl Radovan Krejčíř, se nepřihlásil v úterý žádný zájemce. Exekutoři rezidenci...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Uchazeči o Hrad prozradili, kdo je jejich vzorem. Ohodnoťte odpovědi

Jakého současného či dřívějšího státníka si uchazeči o prezidentský post obzvlášť váží a čím by je tento politik inspiroval, pokud by zkraje příštího roku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.