Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé spílají výpravčím. Jsme figurky na šachovnici, říká jeden z nich

  16:16aktualizováno  16:16
Hodinové čekání na další spoj není v Pardubickém kraji žádnou výjimkou. Cestující z Králík, kteří přestupují v Lichkově, o tom vědí své. "Nový systém je na žalobu za totální destrukci dopravního systému," tvrdí výpravčí Arnošt Juránek a lidé mu dávají za pravdu.

Podle dlouholetého výpravčího Arnošta Juránka měl informace o pohybu vlaků a autobusů zajišťovat dispečer. Ten ale neexistuje. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Stížnosti na fungování nového systému veřejné dopravy nemají konce. Mezi ty nejčastější na Králicku patří výtky, že na sebe jednotlivé spoje nenavazují a jsou nastaveny tak, že cestující z Králík přestupy z autobusu na vlak v Lichkově stíhají jen stěží.

I při nepatrném zpoždění pak nemají šanci žádnou a musí čekat třeba hodinu na další spoj. Podobné situace nejsou nijak výjimečné. První, kdo potom vyslechnou nářky a nadávky cestujících, jsou řidiči autobusů a železničáři.

"Ti za to ale nemohou, to jsou jen figurky na konci šachovnice. Tím myslím výpravčí a výhybkáře, ale i šoféry autobusů, kteří zlobu oprávněně naštvaných cestujících odnesou jako první," říká výpravčí z Dolní Lipky Arnošt Juránek, podle něhož je nový dopravní systém diletantismem nejhrubšího zrna.

Průvodčí bude kontrolovat, zda se neblíží autobus

"To se ale netýká jen návaznosti vlak-autobus. Například v České Třebové ujíždí do pěti minut vlak vlaku v padesáti případech denně. A to prosím podle jízdního řádu. To není ani k pláči, ale na žalobu za totální destrukci dopravního systému," dodává výpravčí.

Potíž je podle něj především v tom, že informace o pohybu autobusů i vlaků měl podle halasných prohlášení zajišťovat dispečer firmy Oredo, která veřejnou dopravu v Pardubickém kraji organizuje.

"Ten ale neexistuje. Na to se v Oredu prostě vykašlali, to se jinak říci nedá. A víte, jak tohle prozatím vyřešili? Na nedávném jednání v Králíkách se dohodli s ředitelem pardubického regionálního centra provozu Českých drah panem Štěpánem, že budou vlaky odjíždět z Lichkova "na hubu" až po pěti minutách," říká Juránek.

Míní tím, že se vlakové čety budou před nádraží chodit dívat, jestli náhodou nejede autobus. "A pak stejně odjedou, protože nebudou vědět, ani kde je autobus, ani koho ze zeptat," doplňuje.

Nové, snad lépe vyřešené jízdní řády, budou platit od června

"Na tohle provizorní řešení jsme přistoupili z jednoduchého důvodu. Celý systém není připraven tak, jak by měl, a my se snažíme vzhledem k dlouholeté spolupráci se starosty vyjít lidem cestujícím do zaměstnání a do škol vstříc. Možná to zní trochu komicky a staromódně, ale snažili jsme se v rámci možností udělat aspoň tohle. Více zatím bohužel udělat nemůžeme," řekl ředitel pardubického centra Českých drah Michal Štěpán.

"Situaci samozřejmě pečlivě sledujeme, víme o ní a určitě se budeme snažit zjednat nápravu. Víc vám ale říci nemohu, všechny dotazy musíte směrovat na krajský úřad," řekl Tomáš Záruba z pardubické pobočky poradenské firmy Oredo.

Krajský úřad přitom ve všech tiskových zprávách i dalších vyjádřeních uvádí, že s radnicemi jedná a že jsou všechny připomínky zpracovány. Vycházet se z nich bude při změnách jízdních řádů, které mají platit od června.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lubomír Zaorálek v debatě s Andrejem Babišem na festivalu Benátská! v Liberci...
Babiš ve vládě, to nesmíme dopustit, říká volební lídr ČSSD Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek si neumí představit, že by se sociální demokracie ocitla v jedné vládě s šéfem ANO Andrejem Babišem obviněným kvůli dotaci...  celý článek

Petrova bouda v Krkonoších už zvenčí opět vypadá jako horská chalupa...
VIDEO: Krkonošská Petrovka už vypadá jako horská bouda, je pod střechou

Petrova bouda na hřebenech Krkonoš, kterou před šesti lety zničil požár, už znovu vypadá jako horská chalupa. Přes léto dostala dřevěná okna a střechu. Zima...  celý článek

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Vedoucí plánování a organizace výroby

Grafton Recruitment Praha
Liberecký kraj
nabízený plat: 42 000 - 46 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.