Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé odhlašují koncesionářské platby za televize

  12:12aktualizováno  12:12
Česká pošta zaregistrovala na celém území republiky zvýšený počet lidí, kteří chtějí odhlásit koncesionářské poplatky za televizní přijímače. Veřejnoprávní Česká televize přerušila na plných třiadvacet hodin od středečního do čtvrtečního (27. - 28. prosince 2000) večera své vysílání na obou programech kvůli sporu generálního ředitele Jiřího Hodače s podřízenými, kteří ho nerespektují.
Pracovníci pošty čelí v mnoha případech agresivitě lidí, kteří chtějí koncesi odhlásit a nemohou pochopit, že platí za funkční televizor, a to i v případě, že je obrazovka černá.

"Skutečně dochází k nárůstu požadavků na odhlášení koncese, někde dokonce provázených agresivitou vůči pracovníkům za přepážkami," uvedl mluvčí pošty Ladislav Vančura. Upozornil, že v měsíční evidenci koncesí nelze identifikovat odhlášky podané v určitém období měsíce, v tomto případě koncem prosince. Dodal, že evidence koncesí za prosinec bude známa až 20. ledna.

S agresivními reakcemi se pracovníci u přepážek setkávají většinou v případech, když se lidem snaží vysvětlit, že placení koncese je podmíněno vlastnictvím televizního přijímače, schopného přijímat signál České televize. Tedy nikoli tím, zda televize vysílá, nebo nevysílá. "Pokud je ve vyplněném odhlašovacím formuláři uvedena jako důvod k odhlášení kvalita vysílání ČT, nemůže být formulář poštou přijat," vysvětlil mluvčí.

Koncesi lze odhlásit těžko, důvodem může být neopravitelný televizor
Česká pošta má ze zákona povinnost vybírat koncesionářské poplatky, vést evidenci poplatníků a evidenci změn. Rovněž odpovídá za kvalitu evidence, k čemuž patří i kvalita vyplnění přihlášek a odhlášek. Podnik nemůže přijmout odhlášení odůvodněné jinak, než je zákonem uznáváno. Uznáváno je například místopřísežné prohlášení o tom, že televizor je neopravitelný, a tudíž nepoužitelný.

Česká televize od večera 27. 12. nevysílala pro zhruba 80 procent domácností žádný program, ale pouze Hodačovo sdělení, které toto opatření vysvětlovalo. Domácnosti se satelitním přijímačem nebo kabelovou přípojkou mohly sledovat obvyklé programy, včetně zpravodajských relací připravovaných Hodačovými odpůrci v týmu ředitelky zpravodajství Jany Bobošíkové.

Příjmy z koncesionářských poplatků loni tvořily 65 procent výnosů České televize, tedy přibližně 3,03 miliardy korun.

Výzva ředitele ČT Jiřího Hodače, která se objevila místo Událostí 28.12.2000, před půl osmou večer

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

Lipno u Nové Pece (říjen 2017).
Hladina Lipna kvůli suchu klesla, místy je jen v původním korytu Vltavy

Hladina lipenské vodní nádrže vzhledem k letnímu suchu výrazně klesla. Momentálně zásobní prostor přehrady zadržuje 171 milionů krychlových metrů vody a je...  celý článek

Nejhůře v testu dopadl taxikář společnosti Fix taxi. Cizincům za cestu z...
TEST: Taxikáři cizince okradli a riskovali, nejlépe si vedl řidič Uberu

Je rozdíl v tom, když pražské přepravní služby, jako jsou taxi dispečinky nebo aplikace Uber či Liftago, využije Čech, a když cizinec? Test iDNES.cz ukázal, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.