Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé hodnotí portál iDNES.cz opakovaně jako nejdůvěryhodnější

  10:04aktualizováno  10:04
Portál iDNES.cz získal po Křišťálové lupě za nejlepší zpravodajství i další ocenění. Čtenáři ho v průzkumu agentury Mediaresearch označili za nejdůvěryhodnější server. Nejčastěji na něj zabrousí pro aktuality ze sportu, ekonomiky či vědy, celkově iDNES.cz ohodnotili známkou 1,8.

Redakce iDNES.cz | foto: David VotrubaiDNES.cz

"Churchill řekl, že věří jen statistice, kterou si sám zfalšoval. Podotýkám ale, že iDNES.cz ten průzkum nezadával, nijak neinicioval a nefalšoval," podotkl k výsledku šéfredaktor iDNES.cz Michal Hanák.

"Chápu to jako další potvrzení toho, že si iDNES.cz vybojoval v očích čtenářů výjimečné postavení. A že tedy není náhoda, že třikrát za sebou získal cenu za nejlepší internetové zpravodajství, v níž hlasovaly desítky tisíc uživatelů internetu. Na výsledek může být redakce iDNES.cz a MF DNES pyšná," dodal Hanák.

Alespoň jednou denně na iDNES.cz přijde 47 procent dotázaných čtenářů, v těsném závěsu, se 45 procenty, skončily Novinky.cz. Aktuálně.cz si denně otevře 28 % a iHNed.cz 13 procent čtenářů.

iDNES.cz vyhrál podobný průzkum už potřetí - poprvé v roce 2004, podruhé, když se konal loni po tříleté pauze.

Průzkum agentury Mediaresearch

V otázce důvěryhodnosti iDNES.cz těsně předstihl web České televize ct24.cz - pomyslnou "jedničku" dalo iDNES.cz 57 lidí ze sta, webu ct24.cz 55 ze sta. Aktuálně.cz dalo výbornou za důvěryhodnost 32 procent lidí, serveru Novinky.cz 31 procent.

Průzkum agentury Mediaresearch

Silným magnetem jsou zejména informace ze sportu, které jako první na iDNES.cz shání 57 procent čtenářů, o dva procentní body méně získaly ekonomika a finance či věda a technika. Těsně pod padesátiprocentní hranicí skončilo domácí i zahraniční zpravodajství.

Pro čtenáře je rozhodující, jestli je zpravodajství přehledné a aktuální a zda se lze na zpravodajském webu snadno orientovat. Naopak relativně nejmenší váhu přisuzují dostupnosti nezpravodajských služeb, novinářským osobnostem v redakci, možnosti sledovat zpravodajství z práce a přítomnosti zvukových příloh ke zpravodajství.

Průzkum agentury Mediaresearch

PRŮZKUM MEDIARESEARCH

Agentura svou sondu načasovala na 21. až 24. listopad, zeptala se 582 lidí starších patnácti let. Zpravodajské servery z nich sleduje několikrát denně alespoň 48 procent dotázaných, alespoň jednou denně dalších 27 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.