"Churchill řekl, že věří jen statistice, kterou si sám zfalšoval. Podotýkám ale, že iDNES.cz ten průzkum nezadával, nijak neinicioval a nefalšoval," podotkl k výsledku šéfredaktor iDNES.cz Michal Hanák.
"Chápu to jako další potvrzení toho, že si iDNES.cz vybojoval v očích čtenářů výjimečné postavení. A že tedy není náhoda, že třikrát za sebou získal cenu za nejlepší internetové zpravodajství, v níž hlasovaly desítky tisíc uživatelů internetu. Na výsledek může být redakce iDNES.cz a MF DNES pyšná," dodal Hanák.
Alespoň jednou denně na iDNES.cz přijde 47 procent dotázaných čtenářů, v těsném závěsu, se 45 procenty, skončily Novinky.cz. Aktuálně.cz si denně otevře 28 % a iHNed.cz 13 procent čtenářů.
iDNES.cz vyhrál podobný průzkum už potřetí - poprvé v roce 2004, podruhé, když se konal loni po tříleté pauze.
V otázce důvěryhodnosti iDNES.cz těsně předstihl web České televize ct24.cz - pomyslnou "jedničku" dalo iDNES.cz 57 lidí ze sta, webu ct24.cz 55 ze sta. Aktuálně.cz dalo výbornou za důvěryhodnost 32 procent lidí, serveru Novinky.cz 31 procent.
Silným magnetem jsou zejména informace ze sportu, které jako první na iDNES.cz shání 57 procent čtenářů, o dva procentní body méně získaly ekonomika a finance či věda a technika. Těsně pod padesátiprocentní hranicí skončilo domácí i zahraniční zpravodajství.
Pro čtenáře je rozhodující, jestli je zpravodajství přehledné a aktuální a zda se lze na zpravodajském webu snadno orientovat. Naopak relativně nejmenší váhu přisuzují dostupnosti nezpravodajských služeb, novinářským osobnostem v redakci, možnosti sledovat zpravodajství z práce a přítomnosti zvukových příloh ke zpravodajství.
PRŮZKUM MEDIARESEARCHAgentura svou sondu načasovala na 21. až 24. listopad, zeptala se 582 lidí starších patnácti let. Zpravodajské servery z nich sleduje několikrát denně alespoň 48 procent dotázaných, alespoň jednou denně dalších 27 procent. |