Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé chtějí radši reklamy než vyšší poplatky

  9:10aktualizováno  9:10
Ačkoli se tři čtvrtiny diváků vyhýbají televizní reklamě, většina lidí chce podle průzkumu TNS Factum raději zachovat nebo zvýšit množství reklamy než platit vyšší koncesionářské poplatky. Jen dvanáct procent lidí souhlasí se zrušením reklamy na ČT a současným zdvojnásobením poplatku 75 korun.

S postupným nárůstem televizního poplatku až na 155 korun měsíčně v roce 2010 a omezováním reklamy v České televizi počítá návrh, který ve středu hlasy koaličních poslanců podpořila mediální komise sněmovny.

Neznamená to ale, že totéž schválí i sněmovna, protože se objevují stále nové verze, jak veřejnoprávní média financovat. Zatím není jisté ani to, že dolní komora poplatky vůbec zvýší.

Podle šetření TNS Factum lidé jen neradi připouštějí, že by měli zvýšit své pravidelné výdaje, případně shledávají objem reklamy ve veřejnoprávní České televizi únosným ve srovnání s komerčními televizemi.

Největší skupinu tvoří ti, kteří si přejí zachování dosavadního podílu reklamy na veřejnoprávních obrazovkách a současně zvýšení poplatku jen o 25 korun. Takových diváků je osmačtyřicet procent. Nezvyšovat poplatky a povolit víc reklamy si přeje 38 procent dotázaných.

Ochotnější ke zvyšování poplatku až na dvojnásobek a zrušení reklamy v ČT jsou diváci, kteří v posledním měsíci sledovali nejvíc její druhý program. Z nich je pro vyšší poplatek čtvrtina, celkově však jde o velmi malou skupinu.

Naproti tomu ti, kteří nejvíc sledovali Novu, dávali nejčastěji přednost tomu, aby se poplatek nezvyšoval a přibylo reklamy. Pro větší podíl reklamy bylo 44 procent těchto diváků.

Přerušování televizních pořadů reklamou nevadí divákům natolik, aby kvůli tomu přestali sledovat nějaký film nebo pořad. Pouhých čtrnáct procent obyvatel si dokázalo vzpomenout na nějaký takový případ letos nebo v loňském roce.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
Zastupuje zbrojaře, teď chce Hynek kandidovat na prezidenta

Jiří Hynek, šéf Asociace zbrojního průmyslu, která sdružuje zbrojařské firmy, by měl podle nové politické strany Realisté kandidovat na prezidenta. „Chtěl bych...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.