Velmi jim také vadí, že plánovaná stavba na tomto místě oddaluje vznik slíbeného parku.
Radnice této městské části navrhuje podle místostarostky Jaroslavy Trnkové po dvou neúspěšných výběrových řízeních na investora podzemního parkoviště nové řešení. "Počítali jsme, že lidé budou mít zájem spoluinvestovat výstavbu podzemních garáží. Každý by pak měl své stání v osobním vlastnictví," sdělila Trnková.
Náklady na jedno parkovací místo v garážích se podle vedoucího územního rozvoje Bohumila Beránka pohybují kolem půl milionu korun. "Městská část by každému zájemci přispěla dvacet procent, navíc by bylo možné rozložit sumu na splátky," řekl Beránek.
Řešení se nelíbí lidem, kteří se zúčastnili veřejné diskuse na toto téma. "Nedám přece půl milionu za to, abych někomu uvolnil místo na povrchu. Pro lidi je tady navíc důležitější park, ne parkoviště," řekl Zdeněk B.
Stahování mimopražských řidičů do těchto ulic i v budoucnu místostarostka vyvrací. "Plánujeme, že se u Hradčanské a na Letné zbudují velká odstavná parkoviště po sedmi až devíti stech stáních, na kterých budou tito řidiči parkovat," tvrdí Trnková.
Většina lidí však oponuje, že i nadále budou raději všichni parkovat v ulicích, kde je stání zadarmo. "Případně by tady mohla vzniknout placená stání. Obyvatelé z okolí by dostali rezidenční karty, jako je tomu na Praze 1," mínil další zúčastněný. Městská část se bude podle Trnkové v brzké době návrhy zabývat.