Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Liberec staví drahou tramvajovou trať, na kterou budou mít lidé daleko

  7:55aktualizováno  7:55
Liberec staví drahou tramvajovou trať, která povede opuštěnými místy a lidé k ní budou mít daleko. Obyvatelé části sídliště Dobiášova, kvůli kterému trať vzniká, tak budou dál jezdit přeplněnými autobusy ze sídliště Rochlice a tramvaje zůstanou nevyužité.

Ilustrační foto | foto: Dopravní podnik města Liberec

Nová trať povede přes areál Textilany. Kritici tvrdí, že koleje měly vést do sídliště druhou stranou – přes třídu Milady Horákové. Tuto variantu prosazovala například projekční kancelář Valbek, když připravovala studii tramvaje do Vesce. Stavbu chtěla začít v ulici Dr. Milady Horákové.

"Tato varianta by byla lepší z provozního i investičního hlediska, už jen proto, že u Textilany se bude sjíždět spousta tramvají. Hvězdicový systém by byl proto jednodušší. Kdyby tramvaj jezdila přes třídu Milady Horákové, mohly by se zároveň zrušit nebo zredukovat autobusy, které tudy jezdí," domnívá se šéf projekční společnosti Valbek Roman Lenner.

Trasa z centra do Rochlice přes ulici Milady Horákové by umožnila zrušit některé autobusové linky. Obsloužila by zároveň podstatně větší a obydlenější území.

Návrh nového územního plánu sice počítá s tím, že se trať obloukem přes ulici Milady Horákové vrátí zpět do centra, dostavba celého okruhu je ale dnes nereálná.

Trasu už změnit nepůjde

Město před lety upřednostnilo návrh společnosti Investorsko-inženýrská a jí navrhovaná trasa se začala budovat jako první. S vysvětlením, že se dá inženýrsky lépe a rychleji připravit.

"Trasa byla v zásadě připravená, jen některé pozemky nejsou ve vlastnictví města. Tento směr také z velké části řeší trať na Vratislavice a dál do Jablonce," oponuje ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Jiří Veselka.

Na neekonomičnost tramvajové tratě vedené přes areál Textilany poukazovala před komunálními volbami také Regionální demokratická strana. Podle ní se staví drahá tramvaj špatným směrem.

"Stavbu jsme chtěli přehodnotit a otevřít diskusi. Argumentů bylo několik," zmínila Jarmila Levko, lídryně strany, která se nakonec nedostala do zastupitelstva.

"Podle nás byl směr špatně zvolený, tramvaj nebude využívat tolik lidí jako trať vedenou po Horákové. Cesta na sídliště také bude trvat podstatně déle. Obávali jsme se ale i toho, že kdyby nebyly peníze na dostavbu, že by skončila na Broumovské," dodala Levko.

Obě trasy mají pro a proti, tvrdí Dopravní podnik

Financování celého úseku až ke škole Dobiášova, kde má být smyčka, totiž ještě není dořešeno.

"Je pravda, že budovaný směr neobsluhuje dolní část sídliště, na druhou stranu se vede intenzivní výstavba kolem ulice Krejčího, a tu by zase neřešila druhá trať. Obě mají svá pro a proti," upozornil ředitel Veselka.

V současné době se staví úsek přes areál Textilany až k zastávce U Lomu. Práce skončí v polovině roku. V létě se počítá se zhruba měsíční výlukou.

Trasa na sídliště Dobiášova (modrá) přes Textilanu (červená) je podle kritiků méně vhodná než po Třídě M. Horákové (zelená)

Autor:






Hlavní zprávy

Ing. Jaroslav Míček - Jaroslav Míček
Zahradničtí dělníci

Ing. Jaroslav Míček - Jaroslav Míček
Zlínský kraj
nabízený plat: 19 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.