Podle Metra budou moci po Libeňském mostu jezdit nejméně třicetikilometrovou rychlostí všechny typy nízkopodlažních tramvají celkem šesti linek s tím, že ty nejmodernější vyjedou až počátkem září.
"Podařilo se nám most z hlediska trati opravit tak, aby bez dalších zásahů mohl sloužit tramvajové dopravě dva tři roky," citoval list Jana Surovského z Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Během této doby by se mělo rozhodnout, kdy dojde na kompletní rekonstrukci mostu. Poslední slovo bude mít pražský magistrát - jednak dává na rekonstrukci peníze, jednak vydává rozhodnutí o začátku oprav.
Libeňský most je jedním z nejdelších mostů v Praze. Značně utrpěl povodněmi v roce 2002. Těžší, nízkopodlažní tramvaje na něj nesměly vůbec, ty lehčí, starší se po něm ploužily jen desetikilometrovou rychlostí. Náklady na opravu se odhadují na 1,5 miliardy korun.