Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Léto bude ve znamení přestaveb

  8:10aktualizováno  8:10
Praha - Letošní léto bude pro motoristy velmi nepříjemné. Jízdu po městě budou totiž ztěžovat rozkopané ulice, chodníky i vytrhané koleje. Investorské firmy totiž magistrátu nahlásily na letošní rok téměř tři tisíce staveb. Magistrátní odbor dopravy přitom označil šedesát devět staveb za akce mimořádného významu, které budou zásadním způsobem ovlivňovat dopravu z celoměstského hlediska. K nejvíce přetíženým úsekům bude patřit Plzeňská ulice, Podolské nábřeží, Strakonická a Koněvova ulice.

Ulice budou rozkopány mnohem více než v minulých letech především proto, že v loňském roce kvůli zasedání Mezinárodního měnového fondu i kvůli akci Praha - evropské město kultury nedávalo město stavebním firmám k výkopům v centru povolení.

Mimo dlouhodobých staveb v okolí tunelu Mrázovka či na silničním okruhu  mezi Řepy a Ruzyní, musí řidiči počítat s omezením provozu i s objížďkami i na dalších místech. Například Jižní spojka v úseku mezi Spořilovskou a ulicí V Korytech získá mezi květnem a červencem nový souvislý povrch vozovky.

V září čeká řidiče na osm dnů kvůli výměně železniční mostní konstrukce zcela uzavřená Seifertova ulice mezi Bulharem a Italskou ulicí. Během této vynucené výluky budou opraveny i kolejové oblouky tramvajové trati.

Jenom samotný Dopravní podnik bude v příštích měsících opravovat strategické tramvajové tratě na Národní třídě, v Karmelitské ulici a na Strossmayerově náměstí. Obzvlášť složitá a dlouhá bude rekonstrukce tramvajové křižovatky Strossmayerovo náměstí, kde se sjíždějí tramvaje ze čtyř směrů. Práce zde začnou devátého června a různé etapy rekonstrukce potrvají až do října.

Tisková mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová uvedla, že městský dopravce má letos na opravy tramvajových tratí více peněz než v jiných letech a potřebuje odstranit nedostatky z minulých let. "Naše výluky máme rozděleny na několik etap. Některá část vozovky u rozkopané tramvajové tratě by měla být vždy průjezdná, ale i tak budou mít naše opravy dopad na individuální dopravu," řekla Knoblochová.

Podle magistrátního odboru dopravy jsou všechny akce dlouhodobě zkoordinované, protože investoři museli nahlásit své akce v ulicích nejpozději do listopadu loňského roku.

"U investorů se nám velmi významným způsobem podařilo stlačit termíny na minimum. Ovšem velkou část oprav dělá Dopravní podnik. Některé jejich uzavírky se mi sice nelíbí, ale dost těžko se dá odporovat argumentu, že by koleje byly bez opravy nebezpečné," uvedl vedoucí magistrátního odboru dopravy Kamil Kotek. "Vše je ale zkoordinováno ze dne na den a jinak jsme to udělat nemohli," dodal Kotek.

Primátorův náměstek pro dopravu Martin Hejl uvedl, že město chystá patrně na závěr roku i začátek kompletní rekonstrukce Vysočanské ulice, jejíž estakáda je ve velmi špatném stavu. "Také tuto opravu potřebujeme, ale ještě nemáme k dispozici všechny potřebné podklady. "Chtěli bychom začít pracovat na konci roku,a by se v zimních měsících udělaly veškeré demoliční práce. Na estakádě by se ovšem určitě pracovalo i v příštím roce," řekl Hejl.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

Vlna dosahuje až téměř na úroveň sousedního chodníku.
Místo roviny je vlna, za miliony opravená silnice vydržela jen pár týdnů

Po necelém měsíci provozu se na opravené silnici mezi Vysokým Mýtem a Chrudimí v obci Stradouň vytvořila nebezpečná vyjetá vlna. Za rekonstrukci celkem...  celý článek

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.