Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Grilování Fialy, levitující Schwarzenberg aneb kampaň stran se rozjíždí

  12:51aktualizováno  12:51
Chcete „grilovat“ šéfa ODS Petra Fialu, vidět levitujícího čestného předsedu TOP 09 Karla Schwarzenberga či vědět, kdo má větší důvěru než prezident Miloš Zeman? I to občanům před krajskými a senátními volbami strany nabízejí. Díky tomu, že volby budou za necelé tři měsíce, kampaň v různých podobách už teď fakticky běží.

Po republice už jsou předvolební billboardy k podzimním krajským volbám. | foto: koláž iDNES.cz

Opoziční ODS, která se na voliče obrací s ústředním heslem „Zjednodušme to“, už vyvěsila billboardy se svým předsedou Petrem Fialou a s hesly jako „Dobrý učitel si zaslouží dobrý plat“ či „Komunikace s úřady z domova a elektronicky“. Tento týden rozjela také letní akci „Petr na grilu“.

„Jde o neformální povídání s lidmi, grilování, pivo, když je tam kandidát do Senátu, připojí se i on,“ řekla mluvčí ODS Jana Havelková. První grilování Fialy či spíše s Fialou bylo tento týden ve Slavonicích. „Ještě bychom o prázdninách několik takových měli mít,“ uvedla mluvčí. V srpnu podle ní budou viset další billboardy s kandidáty na hejtmany v jednotlivých regionech.

Babiš: Kampaň musí dělat kandidáti, nekandiduji na hejtmana

Vládní hnutí ANO už vytáhlo předvolební plakáty se svým šéfem Andrejem Babišem, na nichž kritizuje 1. srpna startující reorganizaci policie, s níž se dosud nesmířilo. „Zasloužíme si lepší Česko. Bez politiků, co likvidují nezávislou policii,“ hlásá na nich Babiš.

Fotogalerie

„Já se v rámci svých pracovních výjezdů vždy potkávám s lidmi. Od 1. srpna mám dovolenou do půlky srpna, kampaň hlavně musí dělat kandidáti. Já nekandiduji na hejtmana,“ řekl iDNES.cz Babiš.

Každý kraj si podle něj dělá sám kampaň. „Jsou to lokální věci. Ale základ je určitě dopravní infrastruktura a obchvaty, protože to lidé cítí každý den, že na některých místech je dopravní situace kritická. Lidem to vadí. Potom je to téma zdravotnictví, kdy říkáme, že kraje by to měly řídit efektivně. Nechceme privatizovat zdravotnictví, my ho chceme lépe řídit a myslíme, že jsou tam velké rezervy. Chceme určitě vylepšit sociální služby,“ uvedl Babiš.

Kampaň podle ČSSD: komu se kolik přidá

Sociální demokraté pojali předvolební letní výstřel kampaně trochu jinak. Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil spolu s dalšími ministry v sídle ČSSD a rekapitulovali před televizními kamerami, což už ve vládě udělali a co ještě udělat chtějí. Zazněla připomínka, že od září se zvýší platy učitelů a od listopadu dalším státním zaměstnancům a Sobotka také zmínil, že důchodci by se příští rok znovu měli dočkat mimořádného příspěvku ve výši 1200 korun (více o slibech ČSSD, které v pátek zazněly, čtěte zde).

„Zahájení ostré fáze kampaně plánujeme na přelom srpna a září,“ řekl mluvčí ČSSD Michal Kačírek. Heslem ČSSD se „Lidé se zaslouží jistoty“ a její náklady na volby mají být kolem 80 milionů korun.

„Billboardová kampaň ještě není, masivněji bychom je nasadili koncem léta. Bude snaha, aby na maximálním počtu billboardů byl představen s kandidátem i premiér,“ řekl iDNES.cz Kačírek. Ale předvolební charakter lze přičíst i billboardu s jihočeským hejtmanem Jiřím Zimolou „Užijte si jihočeské olympijské léto“, který se krátce před olympiádou v Brazílii objevil.

Schwarzenberg se bude vznášet a hlásat „Buďte nad věcí“

„Billboardy určitě budeme mít. Sociální sítě využíváme ve velké míře, i tentokrát. Horká část kampaně směřuje na září, ale menší věci začínají už teď,“ řekla mluvčí TOP 09 Martina Macková. Do kampaně dá TOP 09 pětadvacet milionů korun a hlavní heslo je „Silou rozumu“.

„Rozjeli jsme projekt pro naše podporovatele, dáváme dohromady lidi, kteří nám pomohou s kampaní, je to taková tradiční součást kampaní topky,“ řekl iDNES volební manažer Jaroslav Poláček.

TOP 09 příznivce obvolává, kdo straně pomůže s outdoorovou kampaní a vyvěsí na svůj dům či plot volební plachtu strany. „Letos poprvé máme dva motivy. Jeden s levitujícím Karlem Schwarzenbergem, druhý je čistě textový,“ řekl Poláček.

Billboardy podle něj strana nasadí v poslední srpnové dekádě a neopomene ani výročí okupace Československa 21. srpna, k němuž uspořádá celostátní akci.

Starostové vsadili na Drábovou a na to, že lidé věří starostům

Starostové a nezávislí rozjeli svou kampaň oproti ostatním konkurentům o něco dříve. Nejprve se kolem silnic objevil tajemný billboard „Kdo má větší důvěru než starostové?“ a následovala hned dvojí odpověď.

Billboard „Starostům věří 62 procent obyvatel“ s podobiznou šéfky Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dany Drábové, jinak dvojky na středočeské kandidátce hnutí STAN, a také její společný se šéfem hnutí Petrem Gazdíkem „Díky, že věříte starostům“. „Jinak naši kandidáti jezdí po obcích a mluví s lidmi,“ uvedl v pátek Gazdík.

Nejstručnější byli zatím lidovci. „Předseda Pavel Bělobrádek i místopředsedové Marian Jurečka a Jan Bartošek jezdí za občany. Přes léto určitě ještě oficiálně startovat kampaň nebudeme, až někdy koncem srpna,“ řekla mluvčí lidovců Petra Hrušová. Na kampaň chtějí lidovci dát 15 milionů korun, z toho 10 milionů na krajské volby a 5 milionů na senátní.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.