Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Letité spory skončily, dálnice do Vídně povede jedině přes Mikulov

  9:46aktualizováno  9:46
Po dálnici do Vídně se bude jezdit přes Mikulov. Letité spory o trasu rychlostní silnice R52 ukončila vláda. Politici rozhodli, že druhá možná trasa – odbočka z dálnice D2 kolem Břeclavi dál do Rakouska – bude mít jen dva pruhy a poslouží pouze jako obchvat města.

Česká vláda schválila dálnici z Brna do Vídně kolem Mikulova. Rakouská strana postaví silnici k české hranici do roku 2015. Ilustrační foto | foto: Radek Miča, MAFRA

Vláda se tím postavila za jihomoravské politiky, kteří variantu rozšíření stávající silnice přes Novomlýnské nádrže prosazují.

Vizualizace: Trasa R52 by měla minout Mikulov

"Je to klíčové rozhodnutí a předpokládám, že tím konečně zmizí protesty a vydírání ze strany některých občanských sdružení či ekologů, kteří si vynutili posuzování varianty trasy na Břeclav," uvedla Anna Procházková, bývalá náměstkyně hejtmana, která měla mnoho let dopravní stavby na starosti.

Dálniční spojení Brna (potažmo Prahy) s Vídní patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám v zemi. Stavba se odkládá už mnoho let, původně měli stavbaři čtyřproudovou silnici na hranici s Rakouskem dovést letos.

Naproti nim stavějí i Rakušané, ti už část dálnice A5 z Vídně k Mikulovu zprovoznili. Až na českou hranici ji chtějí přivést do tří let. Šance, že by to do té doby mohli stihnout i na české straně, je nulová. Nejoptimističtější odhady mluví o roku 2015.

Rakouský Wolkersdorf - dálnice z Vídně do Brna se opět dostala do slepé uličky, nyní na rakouské straněRakouský Wolkersdorf - dálnice z Vídně do Brna se opět dostala do slepé uličky, nyní na rakouské straněRakouský Wolkersdorf - dálnice z Vídně do Brna se opět dostala do slepé uličky, nyní na rakouské straně

Odpůrci stavby rozhodnutí vlády odsoudili. "Je to předvolební taškařice," reagoval Petr Firbas z občanského sdružení, které kritizuje přípravu stavby R52. Podle něj je mikulovská varianta dražší a méně šetrná k životnímu prostředí. "Postup protlačování nerentabilních a dopravně méně vhodných staveb je škodlivý pro všechny zúčastněné," řekl již dříve Firbas.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Problémem v jídlech pro děti je stále příliš mnoho vepřového masa.
O školníky a kuchaře je velká nouze. Na dvouměsíční volno už lidé neslyší

Základní i střední školy napříč celou republikou se potýkají s velkým nedostatkem nepedagogických pracovníků, tedy například kuchařů, školníků či účetních....  celý článek

Ilustrační snímek
Senioři i děti zaplatí ročně méně za léky. Senát na to Ludvíkovi kývl

Starším lidem a rodinám s malými dětmi se finančně uleví. Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík v Senátu obhájil návrh zákona, který lidem nad 65 let a dětem...  celý článek

Zřejmě nejkontrolovanější projekt. Multifunkční kongresový areál dostal v roce...
Babišovi blízcí si akcie Čapího hnízda účelově přeprodávali, píše policie

Rodinní příslušníci Andreje Babiše (ANO) si přeprodávali akcie Čapího hnízda, aby znepřehlednili vlastnickou strukturu firmy. Podle Českého rozhlasu to policie...  celý článek

Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek
Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek

Pohon, světla, automatické houpání a ohřívač stravy vám usnadní každý výlet.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.