Přesto to podle ředitele Úřadu pro civilní letectví Jindřicha Plocha neznamená, že by ČSA šly s kvalitou dolů.
"Standard českého letectví odpovídá světovým požadavkům. ČSA jsou součástí SkyTeamu spolu s Deltou, Air France a dalšími významnými dopravci, kteří by mezi sebou nenechali outsidera," tvrdí Ploch.
Nesvědčí počet poruch o zhoršující se kvalitě ČSA?
ČSA rozšiřují své letové služby a počet závad se rozhodně výrazně nezvyšuje. Nelze vyloučit lidské chyby, ale rozhodně v tom není menší kvalita bezpečnosti.
Letadla ČSA technicky ošetřuje organizace, která je součástí ČSA. Má mezinárodní certifikát a její služby vyhledávají i jiné zahraniční společnosti.
Je tedy ten poslední vývoj jen shoda náhod?
ČSA v zimním období nesnížily počet letů, jak tomu obvykle bývá. A počet technických potíží vždy souvisí s tím, jak velký je provoz.
Je to běžný průměr i v porovnání se srovnatelnými aeroliniemi?
Ano, v tomto směru jsou na tom ČSA jako jiné renomované společnosti.
Jak se incidenty vyšetřují?
Aerolinie vždy musí informovat příslušné letecké úřady. Není podstatné, jestli jde o nesvítící žárovku či vteřinový výpadek radiokomunikace. Okamžitě analyzujeme příčiny a během několika hodin předáváme pokyny k opatření. Pak je čas na hlubší zkoumání souvislostí.
Kdo ještě stroje ČSA kontroluje?
Stejně jako my můžeme kontrolovat zahraniční společnosti, mohou i ČSA prověřovat v cizině. Existuje databáze kontrol a naše aerolinie nevybočují. Nedávno je prověřoval americký úřad pro letectví a ČSA mohou do USA létat na rozdíl od některých jiných evropských dopravců.