Piloti se snažili vysunout klapky na křídlech letadla, které při přistání zvyšují vztlak a pomáhají brzdit. V tu chvíli zřejmě kvůli ledu nastaly problémy. Několik vteřin poté záznam končí.
Mluvčí vyšetřování Steven Chealander uvedl, že ve chvíli, kdy piloti hlásili námrazu na oknech, měl být zapnutý odmrazovací systém. Dodal, že celý případ je zatím ve fází sbírání informací a není možné situaci detailně analyzovat.
Vyšetřovatelé našli i černou skříňku letadla. Ta podle Chealandera zaznamenává 250 různých dat podle pravilených frekvencí, včetně odmrazovacího systému. Nenahrála ale, zda systém právě pracoval.
"Dosud neexistují žádné doklady, že by počasí bylo pro únorové Buffalo nějak neobvyklé. Viditelnost v okolí byla tři kilometry. Sněžilo a byla mlha," uvedl Chealander. Žádné další letadlo problémy nehlásilo.
Fotoreportáž o odmrazování letadel |
Uvnitř stroje zemřelo 49 lidí, v domě zůstal jeden člověk, další dva stačili utéct. - čtěte více o katastrofě v Buffalu
Stroj typu Bombardier Dash 8 Q400 se zřítil před půl jedenáctou večer tamního času, tedy kolem čtvrté ranní středoevropského. Spadl na dům v Clarance na předměstí Buffala, jen asi 10 kilometrů od letiště Niagara International, kam mířil. Po dopadu okamžitě vzplál.