Prezident ČSA Radomír Lašák ocenil pohotovost s jakou piloti situaci vyřešili. "Odvedli perfektní práci. Rozhodli se správně a v souladu s výcvikem, který na toto téma absolvovali," uvedl.
Jedna z cestujících, Čechokanaďanka Alena Vychodilová, už z bezpečí dublinského hotelu sdělila telefonicky iDNES.cz, že piloti měli situaci pod kontrolou a jedinou známkou, že něco nebylo úplně v pořádku, byla větší rezonance uvnitř letadla. Samotné přistání proběhlo podle ní naprosto klidně a bez problémů. "Velmi nás uklidnilo, že piloti s námi jednali na rovinu a řekli, že musí kvůli poruše vypnout jeden motor a že musíme přistát v Dublinu. Co se dá dělat, stát se to může každému," sdělila nám paní Vychodilová, která žije v Kanadě a do Prahy jezdí prodávat dámskou kosmetiku.
Podle zdrojů z ČSA do Dublinu ihned odcestovali technici ČSA, aby závadu prověřili a odstranili.
Podobná situace je součástí každého bezpečnostního výcviku posádek a pravidelně se simuluje. Letadla mohou na jeden motor letět až 180 minut, čemuž podle ČSA odpovídá také směrování letů a vytipování záložních letišť po celé trase letu.
Indikace úniku oleje není v dnešní hustém leteckém provozu mimořádnou závadou. Navíc neznamená, že olej z motoru skutečně uniká. To zjistí až přivolaní technici. Piloti však musí postupovat podle přesných pravidel, aby vyloučili jakákoli rizika.
O stovku cestující se v Dublinu stará místní zástupce ČSA, který zajišťuje náhradní spojení do Toronta. Do té doby dostali ubytování v hotelu.