Vedoucí techniků společnosti Biman britské stanici BBC potvrdil, že zpoždění letu zavinily ucpané záchody. "Pasažéři naházeli lahve, kelímky a papírové kapesníky do všech pěti záchodů v letadle. Věci potom ucpaly sací systém," řekl Asaduzzaman.
Stroj měl z letiště v bangladéšské metropoli vzlétnout ve dvě hodiny po poledni místního času. Oprava záchodů se ale protáhla na dvě hodiny. "Mohli jsme vzlétnout v 16 hodin. Kvůli zákazu nočního přistávání na londýnském letišti Heathrow jsme ale letiště opustili až ve 23:30," vysvětlil šéf techniků.
OSN doporučila pracovníkům s Biman Air nelétat
Jeho slova podpořil i jeden z pilotů, který potvrdil, že stroj nemohl vzlétnout jen kvůli ucpaným toaletám. "Problém vytvořili pasažéři, nešlo o technickou chybu," vysvětlil Asaduzzaman a doplnil, že většinu z více než 200 cestujících tvořili Bangladéšané, kteří se vraceli do britské metropole.
Problém letadla Biman Air přichází jen den poté, co OSN doporučila svým pracovníkům, aby kvůli bezpečnosti a častým zpožděním společnost vůbec nevyužívali. V minulosti měla firma problémy s vyplácením mezd nebo platbami za pohonné hmoty. Společností zmítala i korupce.
Letku tvoří převážně stará letadla. Šéf společnosti Zakiul Islam se ale v bangladéšském deníku Daily Star dušoval, že se situace zlepší poté, co společnost koupila tři nové boeingy.