"O něco později, když už vyšlo slunce, postihl infarkt dalšího muže z Olomouce. V té době jsme už mohli vrtulník použít. V Brně se ocitl díky letecké službě dřív než první pacient," popsal paradoxní situaci ředitel olomouckého územního střediska záchranné služby Michael Fischer.
Cesta ze Šternberka do Brna trvá hodinu a čtvrt, vrtulník stejnou vzdálenost zvládne za 28 minut. "V těchto případech je přitom čas velmi drahý," podotkl šéf záchranné služby.
Od poloviny roku 1999 má olomoucká letecká služba na kontě přes dvě stě nočních zásahů, především u lidí s infarkty a mnohočetnými poraněními. Vrtulníky v noci také převážely novorozence v ohrožení života.
O obnově nočních letů soukromých vrtulníků letecké záchranné služby na Moravě hodlá jednat při pondělní olomoucké návštěvě ministra zdravotnictví Bohumila Fišera také vedení Olomouce.
Primátor města Martin Tesařík řekl, že radnice navrhla řešení v podobě dodatků ke smlouvě, které ministrovi při jednání v Olomouci předloží.
Pomoc při řešení nočních záchranných letů podle olomouckého hejtmana Jana Březiny přislíbil také ministr vnitra Stanislav Gross, který se nedávno s hejtmany sešel.
Ministr zdravotnictví Fišer nedávno uvedl, že když o zákazu nočního létání na konci minulého roku rozhodoval, nebylo mu o protestech soukromých záchranářů nic známo.
Noční záchranné lety mohou nyní provozovat pouze helikoptéry armády a policie v Praze a Plzni.