Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Legerova ulice v Praze by měla zůstat zúžená, řekl dopravní výbor magistrátu

  17:22aktualizováno  17:22
Dopravní výbor na pražském magistrátu doporučil zachovat zúžení Legerovy ulice na tři pruhy. Rozhodl tak navzdory návrhu Technické správy komunikací, která je pro opětovné rozšíření na čtyři jízdní pruhy. Důvodem zúžení byl extrémní hluk a emise.

Dělníci zužují magistrálu v legerově ulici. (14.3. 2009) | foto: Tomáš SadílekiDNES.cz

Zda zúžení Legerovy ulice, které mělo na zkoušku trvat do poloviny března, bude konečné, definitivně rozhodne až odbor dopravy.

Na zúžení magistrály od Nuselského mostu ke křižovatce s Rumunskou se dohodla druhá pražská část s magistrátem. Zmíněná oblast byla totiž extrémně zatížena hlukem a emisemi, což ukázala i dva roky stará studie ministerstva životního prostředí. - čtěte Auta dusí česká města, nejhorší vzduch je v pražské Legerově ulici

Proti se ale ostře postavila sousední Praha 4. Opatření podle nuselské radnice zhoršilo životní podmínky na jejich území.

Zrušit zúžení doporučila magistrátu také Technická správa komunikací (TSK). Kvůli opatření podle TSK nedošlo k výraznému zhoršení dopravní situace v Praze, ale vzrostl provoz na objízdných trasách druhé i čtvrté městské části.

Zlepšení životního prostředí, na které ukazuje studie Českého hydrometerologického ústavu, může být ovlivněno příznivějšími meteorologickými a rozptylovými podmínkami, tvrdí TSK.

Ze čtvrtého pruhu by mohla být cyklostezka

Legerova ulice, kterou každý den projede několik desítek tisíc automobilů, měla být původně zúžena na půl roku. Magistrát nakonec na žádost Prahy 2 rozhodl o prodloužení zkušební doby na rok - tedy od března roku 2009 do března roku 2010, aby mohly být posouzeny dopady v různých ročním obdobích.

Během roku se obě městské části, kterých se omezení týká, kritizovaly přes média. Zadaly si také vypracování studií. Jejich závěry si ale obě radnice vykládají různě. - čtěte Pražské radnice se přou, zda nechat, či odstranit zúžení magistrály

Rozhodnutí dopravního výboru přivítala starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS). Pruh, který je v současné době od zbytku magistrály oddělen betonovými bloky, by podle ní mohl sloužit k zásobování nebo parkování aut. V budoucnu by na něm mohla být zasázena zeleň nebo vzniknout cyklostezka.

Doporučení se naopak nelíbí zástupcům Prahy 4. "Nadšeni z toho nejsme," sdělil radní čtvrté městské části pro dopravu Martin Hudec.

Přivítal naopak dodatek usnesení, ve kterém výbor doporučil TSK, aby vypracoval studii o celkovém zklidnění magistrály v návaznosti na dokončení městského okruhu a na její omezení v centru města.

V Legerově ulice bude méně pruhů

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Chřipka (ilustrační foto)
Neschopenek přibylo. Nejvíc marodů na pochůzkách kontrola načapala v Praze

Pražané stůňou v průměru o několik dní kratší dobu než lidé v jiných regionech. O to častěji se ale proviní tím, že tráví čas na neschopence venku místo na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.