Express přijel do Prahy z Benátek, zdrží se zde dva dny a v sobotu bude pokračovat dále do Paříže. Soupravu přitáhla klasická lokomotiva Českých drah přezdívaná Eso, jejíž modrá barva ladila s barvou vagonů. Netradičně nablýskané lokomotivě se podařilo zkrátit dvacetiminutové zpoždění, se kterým vlak přijel z Rakouska.
Ačkoli nádražní rozhlas dlouho dopředu oznamoval uzavření třetího nástupiště pro veřejnost, lidé se nenechali odradit a vlak i cestující vítali s fotoaparáty. Bez omezení fungoval i stánek s horkými párky, před kterým si "na stojáka" užíval své pivo místní povaleč. Dav nastrojených gentlemanů a dam ho nechával klidným.
Vlak zavítal do Prahy letos potřetí a naposled. Kvůli rekonstrukci Hlavního nádraží byl přesměrován navzdory tradici na Smíchov. Podle dostupných informací se Praha Orient Expressu dočká i příští rok. Místo, kde souprava bude v Praze "parkovat", je tajné.
Luxusní vlak vyjel poprvé díky belgickému podnikateli Georgesi Nagelmackersovi 4. října 1883 z Paříže přes Vídeň, Budapešť a Bukurešť do rumunského Giurgiu.
Křištálová lupa V roce 1921 jel vlak poprvé až do Istanbulu; od té doby se definitivně vžil název Orient Express. Následoval zlatý věk tohoto přepychu na kolejích, který ukončila druhá světová válka. Po válce vlak jezdil s méně vozy až do května 1977.
V roce 1977 koupil v aukci první dva vozy Orient Expressu podnikatel James B. Sherwood. Dalších asi 35 spacích a jídelních vozů přikoupil posléze a zrestauroval je za 16 milionů dolarů.
V květnu 1982 vyjel Venice Simplon Orient Express, jak zní jeho celý název, z Londýna do Benátek poprvé. Do Prahy zavítal v "obnovené premiéře" roku 1994.