Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Láska v MHD. Poslední vagony metra možná budou pro nezadané

  6:00aktualizováno  6:00
Pražský Dopravní podnik plánuje seznamku v metru. Z posledního vagonu každé soupravy by se mohl stát prostor pro single muže a ženy, kde by měli možnost navázat vztah. Zbývá už jen provést průzkum, jestli se takový nápad bude líbit cestujícím.
Kromě barů a diskoték budou jako seznamovací místa sloužit i vozy metra. Ilustrační snímek

Kromě barů a diskoték budou jako seznamovací místa sloužit i vozy metra. Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Zatímco doposud na sebe cestující v pražském metru jen nesměle koukali, nyní budou dobře vědět, že objekt jejich zájmu čeká na oslovení. Pokud ovšem budou stát ve vagonu určeném k seznámení. Ten poznají snadno - půjde vždy o ten poslední ze soupravy. Pokud to vypadá jako nějaký vtípek pražského Dopravního podniku, tak věřte, že to myslí vážně.

Zamilované metro - otázky a odpovědi Čtěte v pátek 17. května

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

"Lidé se dnes nemají kde seznámit. Možná někde na večírcích, v práci. Tady budou mít příležitost. V metru si mohou číst, učit se, tak proč si tu také nenajít partnera," říká Filip Drápal, mluvčí organizátora dopravy společnosti Ropid, která tento nevšední projekt spustí společně s pražským Dopravním podnikem asi na konci roku. Do té doby se musí vyladit, jak často bude seznamovací vůz jezdit.

"Nevíme ještě, zda to bude poslední vůz každé soupravy, která zastaví ve stanici, nebo zda bude fungovat jen některý den v týdnu či hodinu," dodal Drápal.

Podle Moniky Lojínové z Dopravního podniku by akce měla cílit především na mladé. "Zjišťujeme, koho bychom tím oslovili, a podle toho se rozhodneme, kdy by vůz pro nezadané jezdil. Může to být v době, kdy pojedou mladí ze školy, ze zaměstnání. Uměla bych si představit, že by jezdil každou středu," říká Lojínová. Dopravce si možná bude muset udělat i průzkum mezi cestujícími, zda by se do seznamovacího vagonu hrnuli. Pokud ne, mohla by nastat složitá situace, zvlášť ve špičce, kdy metro jezdí nacpané k prasknutí. Zatímco ve čtyřech vozech soupravy by se pomalu nedalo dýchat, v posledním by nejezdil nikdo.

"Nezadaných lidí je podle průzkumů bohužel čím dál více," tvrdí Drápal. Ale jak řešit situaci, když se nechcete seznamovat, jenže do posledního vagonu nastoupíte? "Nebudete se seznamovat. Nikoho do seznamování nenutíme a ani zadané z vagonu nikdo vyhazovat nebude," dodal Drápal. Pražské metro by tak se svými téměř šesti sty miliony přepravenými cestujícími ročně patrně bylo největší seznamkou a s lehkou nadsázkou by se dalo říct, že tu bude z čeho vybírat.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.