Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lanovka na Petřín podraží. O kolik? To se zatím neví

aktualizováno 
Malá Strana - Lanová dráha na pražský Petřín, která během pěti minut vyveze cestující z úpatí svahu až na jeho vrchol k Petřínské rozhledně, v budoucnu podraží. Město, které dotuje hromadnou městskou dopravu, pravděpodobně už od příštího roku jedinou pražskou lanovku vyřadí ze systému integrované městské dopravy. Kolik pak svezení lanovkou bude stát, zatím rozhodnuto není.

"Stovky korun to zcela jistě nebudou. Přesná částka zatím stanovena není, ale budou to řádově desítky korun," uvedla mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Zuzana Knoblochová.

Cestující zatím platí za svezení v lanové dráze jízdné ve stejné hodnotě jako v metru, tramvajích či autobusech. Tedy přestupnou jízdenku za dvanáct korun, nepřestupnou za osm korun, přičemž děti platí polovinu této částky. Hlavní město, které je stoprocentním vlastníkem Dopravního podniku, však chce lanovku vyjmout ze systému městské hromadné dopravy. Tvrdí totiž, že nemá žádný důvod dotovat jízdné na lanovce, která je navíc schopná si na sebe vydělat sama.

"Lanovku využívají především zahraniční turisté k cestám na Petřín. Jen minimum pasažérů tvoří tvoří pravidelní cestující, kteří jezdí lanovkou do práce nebo škol, například ve vysokoškolském strahovském areálu," sdělila Knoblochová. Ročně lanovku využívá půldruhého milionu lidí.

Lanovka se stala známou pražskou atrakcí poskytující neobvyklý výhled na Pražský hrad. Prochází Hladovou zdí, která tvořila součást středověkého opevnění města. Zeď, kterou nechal postavit Karel IV. v letech 1360 až 1362, získala své neobvyklé pojmenování podle toho, že umožnila zaměstnant pražské obyvatelstvo.

Lanová dráha byla postavena současně s Petřínskou rozhlednou, aby turistům umožňovala od roku 1891 snadný výstup na rozhlednu. Její kuriozitou je, že v průběhu více než své stoleté existencre byl její provoz zahajován celkem rtřikrát. Poprví byl přeušen její provoz v roce 1921 na příštích jedenáct let. V roce 1965 přestala jezdit ze dne na den poté, co byla trať podmáčena. Současná, historicky třetí lanová dráha jezdí od roku 1985.

 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Narozeninová oslava Vratislava Mynáře na Pražském hradě (22. 6. 2017).
Mýdlo na Hradě zřejmě nebude. V akci nám brání, tvrdí režisér

Párty v Jižních zahradách Pražského hradu, kterou chtěl v reakci na oslavu kancléře Vratislava Mynáře uspořádat 9. září režisér a dokumentarista Petr Horký, se...  celý článek

Sníh - děti - sáňky - volný čas - zábava
Jarní prázdniny 2018

Týdenní jarní prázdniny jsou na základních a středních školách v roce 2018 rozloženy v termínech od 5. února do 18. března. Přinášíme úplný přehled...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.