Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Langer si stěžoval České televizi na Moravce

  16:07aktualizováno  17:18
Místopředseda ODS Ivan Langer si stěžoval vedení České televize a Radě ČT na moderátora Václava Moravce. Vadí mu jeho tvrzení, že se obsah Kubiceho zprávy dostal na veřejnost právě kvůli Langerovi. Moravec to řekl v neděli ve svém diskusním pořadu Otázky. Langer požaduje omluvu.
Ivan Langer

Ivan Langer - Poslanec ODS Ivan Langer. | foto: MF DNES

"Musím se důrazně ohradit proti lži, kterou v pořadu Otázky Václava Moravce (v neděli 18. 6. 2006) prezentoval moderátor Václav Moravec," napsal Langer v dopise, který zaslal generálnímu řediteli ČT Jiřímu Janečkovi, vedení Rady ČT a novinářům.

"Obsah Kubiceho zprávy se dostal na veřejnost díky místopředsedovi občanské demokratické strany, členovi jedné komise, komise NBÚ, Ivanu Langerovi," řekl v neděli Václav Moravec.

"V návaznosti na toto lživé tvrzení pak vznášel otázky o mé způsobilosti mít bezpečnostní prověrku a zastávat post ministra vnitra," stěžuje si v dopise Langer. Na moderátorovi Václavu Moravcovi požaduje omluvu. Měl by ji vyslovit na začátku příštího vydání svého pořadu, Ivan Langer mu i navrhl její znění.

Omlouvat se nebudu, říká moderátor
Moravec se ale omlouvat nehodlá. "Všechny okolnosti v pořadu probírané nejsou lží, ale dostatečně ozdrojovanými fakty. Už 29. května agentura ČTK ale i další seriózní média uvedly, že část Kubiceho zprávy unikla na veřejnost právě díky Langerovi," řekl moderátor iDNES.

Podle původní zprávy ČTK měli novináři možnost do zprávy nahlédnout, protože ji Langer omylem zanechal na stole. - více zde

Moderátor je přesvědčen, že to, co tvrdil, během svého pořadu dostatečně zdrojoval. "Říkal jsem - cituji - že ´pokud je interpretace ČTK i dalších médií pravdivá, diskvalifikuje tento fakt Ivana Langera na pozici ministra vnitra a držitele bezpečnostní prověrky´," vysvětlil Václav Moravec.

ČT dá ještě Langerovi prostor k vyjádření
Místopředsedovi ODS dále vadilo, že nedostal v pořadu možnost se k tvrzení moderátora vyjádřit. "A to i přesto, že pořad Otázky Václava Moravce měl předem stanovený scénář. Navíc vstupy pomocí telemostu jsou v tomto pořadu velmi frekventované a i tentokrát proběhly k jiným tématům," uvedl místopředseda ODS.

"Autoři Otázek se budou tématu nadále věnovat a Ivan Langer bude mít v dohledné době dostatek prostoru se k němu vyjádřit," reagoval na nařčení Václav Moravec.

"Zároveň musím odmítnout lži, které se v médiích neustále objevují a které tvrdí, že jsem se opakovaně scházel s panem Kubicem. S ředitelem Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu jsem se sešel poprvé v životě až na Výboru pro obranu a bezpečnost při projednávání jeho zprávy," dodal v dopise Langer.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vyhýbání vozů mezi Opatovcem a Zádolkou.
VIDEO: Stovky kamionů devastují silnici u Třebové, místním ničí domy

Na hranici sjízdnosti je už několik měsíců objízdná trasa pro kamiony, které míří do překladiště v České Třebové. Silničáři proto musejí nejhorší díry zalévat...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Babiš chce od poslanců žádost o vydání, než se vyjádří ke kauze Čapí hnízdo

Předseda hnutí ANO a poslanec Andrej Babiš požádal mandátní a imunitní výbor Sněmovny, aby mu poskytl policejní dokumenty s žádostí o jeho vydání k trestnímu...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.