Magdeburská policie se státním zastupitelstvím uvedly ve společném prohlášení, že čtyřicetiletého strojvůdce podezírají ze zabití z nedbalosti, z neúmyslného ublížení na zdraví a z ohrožení železničního provozu. Podezření se podle vyšetřovatelů zakládají i na výpovědi svědka.
Jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí v Německu za poslední roky se odehrálo v sobotu kolem půl jedenácté večer, kdy se u sasko-anhaltského Hordorfu čelně srazil regionální expres z Magdeburku do Halberstadtu s nákladním vlakem o hmotnosti 2 700 tun, který převážel vápno.
Expres s padesáti cestujícími jel v tu chvíli rychlostí 100 kilometrů za hodinu, nákladní vlak asi o dvacet kilometrů pomaleji.
Náraz prý byl slyšet na desítky kilometrů daleko. Osobní vlak vykolejil a jeho kusy se rozletěly po okolí. Střet některé pasažéry ze soupravy přímo katapultoval. Uvnitř jeli hlavně mladí lidé, kteří podle německých médií mířili na diskotéku do Halberstadtu. Strojvůdce expresu i cestující v prvním vagonu za lokomotivou byli na místě mrtví, uvedla policie.
30. ledna 2011 |
Už v neděli se objevily spekulace, že možnou příčinou této tragédie bylo neuposlechnutí signálu k zastavení. Tehdy ale tato podezření směřovala spíše ke strojvůdci osobního vlaku, který podle některých domněnek mohl v husté mlze červenou přehlédnout. Jiné zdroje ale psaly, že měl zelenou.
Později se objevilo podezření, že strojvůdce nákladního vlaku nebyl v momentě srážky v kabině lokomotivy, což by vysvětlovalo jeho lehká zranění. Tuto úvahu ale policie odmítla.
V nemocnicích dosud zůstává deset z původních 23 hospitalizovaných pasažérů osobního vlaku. V ohrožení života se podle lékařů nacházejí už jen dva. Identifikace obětí postupuje pomalu. Většina z nich u sebe neměla žádné doklady, a navíc byly bezprostředně vystaveny síle nárazu, což určování jejich identity ztěžuje. Do dneška se úřadům podařilo identifikovat tři mrtvé.