Stroj se dostal do silných turbulencí zhruba půl hodiny před přistáním v Tokiu. Podle cestujících i společnosti Northwest Airlines se letadlo náhle propadlo.
Otřesení pasažéři popsali, že cestující bez bezpečnostních pásů najednou "vyletěli" nahoru a narazili do stropu kabiny letadla. Japonské televizní stanice odvysílaly záběry lidí vystupujících z letadla. Mnozí si drželi hlavy a krk.
Lidé v kabině letadla "létali"
"Měl jsem hrozný strach, myslel jsem si, že umřu," řekl televizní stanici TBS jeden z cestujících, který si nepřál být jmenován. "Celý jsem vyletěl do vzduchu."
"Člověk přede mnou vyletěl ke stropu, cestující za mnou zkolaboval a vypadal, že je v bezvědomí," líčil další pasažér.
|
"Je možné, že zranění lidé neměli zapnuté bezpečnostní pásy, jinak by se zranilo všech 422 lidí," řekl mluvčí Northwest Airlines Masaši Takahaši. Při turbulencích se zranilo téměř padesát lidí, šest z nich těžce.
"Sanitky odvezly do nemocnic 47 lidí. Šest z nich v nemocnici zřejmě zůstane až tři týdny, ostatních 41 cestujících utrpělo lehká zranění," přiblížila Sajuri Naito, mluvčí letiště Narita. Letoun měl po přistání v Tokiu pokračovat v letu do Los Angeles.
Podívejte se, jak můžou vypadat turbulence (ilustrační video)
Jedním z posledních případů, kdy cestující v letadle překvapily silné turbulence a desítky pasažérů skončily v nemocnici, byl let společnosti China Airlines z Hongkongu do thajského Bangkoku na začátku října. Tehdy se zranilo 32 pasažérů, z toho dva těžce - měli poraněnou krční páteř. - přečtěte si V turbulencích se zranilo 32 pasažérů tchajwanského boeingu
O pár dní později se zranilo čtyřicet pasažérů letounu australské společnosti Qantas, které se za letu prudce propadlo o desítky metrů. Vinna byla tehdy také turbulence.
TurbulenceTurbulence je meteorologický jev, který je v atmosféře velmi častý. U země působí nejčastější mechanická turbulence, která vzniká kvůli nerovnostem terénu a způsobuje ji velmi silný boční vítr, který se opírá do letadla a vychyluje ho ze směru letu.Termická turbulence vzniká zejména při přechodu studené fronty, kdy se ve vzduchu tvoří stoupavé proudy. - Létání během turbulencí může u pasažérů vyvolávat nevolnost. Velké nároky klade ale i na pilota, který v tu chvíli musí neustále korigovat výchylky letadla. |