Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli povodním skončil ředitel TSK

  9:07aktualizováno  9:07
Praha - Ničivé povodně stály křeslo prvního vysoce postaveného městského zaměstnance. Pražští radní odvolali ředitele Technické správy komunikací (TSK) Kamila Kotka. Podle náměstka primátora Martina Hejla se Kotek ve špatný čas zbavil svého náměstka Petra Kožíška, který měl na starosti protipovodňová opatření. Podle něj tak vznikl chaos při likvidování následků pětisetleté vody, která způsobila na pražských komunikacích desetimilionové škody.

"V této nouzové situaci nelze destabilizovat tým, který stále potřebujeme," řekl Hejl.

Kotek však tvrdí, že si Hejl vymyslel zástupný problém. "Náměstek Kožíšek pracoval dlouho špatně, chtěl jsem ho odvolat již v červenci. Panu náměstku Hejlovi jsem už tehdy vysvětloval proč. K žádnému ochromení protipovodňového týmu nedošlo, prostě se mě někdo chce zbavit," namítl Kotek.

Ten také ještě v pondělí tvrdil, že mu nikdo z městských představitelů o odchodu z ředitelského postu nic neřekl. "Jestli je to pravda, tak se mi to zdá trochu zvláštní, že nikdo se mě vůbec na nic nezeptal a nechtěl slyšet moje vysvětlení," tvrdí Kotek.

Náměstek primátora Otto Kechner a radní Rudolf Blažek však potvrdili, že Kotka odvolali v pátek radní z funkce na mimořádném jednání. "Také se mi nelíbilo, že pan ředitel se nevrátil z dovolené, když se Prahou valila velká voda," dodal Blažek.

To však Kotek popírá. "Jakmile jsem se dozvěděl o záplavách, okamžitě jsem přerušil dovolenou a nastoupil do práce. Z toho je vidět, jak se o mně šíří lži, a já jsem neměl možnost se ani bránit," tvrdí.

Podle Kechnera hlasovalo o odvolání Kotka osm radních. Novým ředitelem TSK jmenovala rada Jiřího Sládka, dosavadního Kotkova náměstka.

Škatulata ve vedení TSK
Podivné výměny na vysokých postech nejsou u TSK již žádnou novinkou. Naposledy se tímto způsobem dostal do funkce ředitele v lednu tohoto roku právě Kamil Kotek. Tato výměna měla spasit pražskou správu komunikací, která ročně utrácí na opravách stamiliony korun. Podle řady odborníků však vyhazuje zbytečně moc peněz.

Tehdejší šéf magistrátního odboru rozvoje dopravy Kotek si vyměnil posty s Martinem Vlkem, který se vydal směrem opačným. Největší bolestí TSK je podle odborníků špatný stavební dozor na firmami, které pro ni v hlavním městě opravují komunikace. "Na tom se utrácí zbytečně moc peněz. Některé práce trvají zbytečně dlouho a daly by se určitě zkrátit. To se týká například rekonstrukce úseků Jižní spojky. Ale opakuji, nevěřím, že tímto se něco vyřeší," tvrdí dopravní odborník a zastupitel Vladimír Göringer.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pamětníka holokaustu Jiřího Bradyho ocenila Poslanecká sněmovna medailí a...
Poslanci po hodinách debat požádali vládu o zneplatnění memoranda o lithiu

Poslanecká sněmovna schválila návrh komunistů na zneplatnění memoranda o těžbě lithia, které podepsal ministr průmyslu Jiří Havlíček s australskou firmou...  celý článek

Ilustrační snímek
Hygienici: Školní obědy nutričně nevyhovují, je třeba změnit zákon

Hygienici ze Státního zdravotního ústavu si vzali na paškál školní stravování, aby zjistili, jak se jídelnám daří naplňovat výživová doporučení. Výsledek?...  celý článek

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.